افشاگری سخنگوی صنف جایگاه‌داران درباره قاچاق بنزین
افشاگری سخنگوی صنف جایگاه‌داران درباره قاچاق بنزین

سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: امکان ندارد ۲۵ میلیون لیتر قاچاق بنزین به صورت خرد یا از جایگاه‌ها باشد، به جای اینکه در تهران محدودیت سوخت گیری بگذارید، شاهراه اصلی قاچاق را پیدا کنید!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تهران ۲۰، رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: امکان ندارد ۲۵ میلیون لیتر قاچاق بنزین به صورت خرد یا از جایگاه‌ها باشد، نیاز است که ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به جایی اینکه در سکوهای جایگاه در شهر تهران محدودیت سوخت‌گیری ایجاد کند، شاهراه اصلی قاچاق را پیدا کند!

وی افزود: با بررسی در رسانه‌ها می‌بینیم خبر کشف ۲۰۰۰ سوخت قاچاق آماده است، در این راستا باید قوه قضائیه، فراجا و تمامی دستگاه‌های مربوطه نقشه راهی برای این موضوع داشته باشند که به صورت جدی به آن بپردازند؛ چراکه قاچاق سوخت در استان‌های کشور به راه‌های متفاوتی صورت می‌گیرد.

ماجرای کمبود سوخت در استان‌های شمالی چه بود؟

سخنگوی صنف جایگاه‌داران در خصوص ماجرای کمبود سوخت در استان‌های شمالی، اظهار کرد: به علت ترافیک فوق سنگین در جاده‌های شمال کشور، انتقال نفتکش‌ها از انبارهای نفت به جایگاه‌های سوخت با تأخیرهای طولانی مواجه شد و رانندگان مسیر ۲ ساعته را ۷ تا ۸ ساعت طی کردند و این وقفه‌ای که بین ظرفیت مخازن جایگاه صورت گرفت باعث ایجاد صف در پمپ بنزین‌ها شد اما در رسانه‌ها شایعاتی دامن زده شد که در واقع کمبود بنزینی وجود ندارد!

آماری عجیب از هزینه CNG

نواز در ادامه با اعلام اینکه CNG به مردم در جایگاه‌های سوخت به صورت رایگان توزیع می‌شود، گفت: تمام وجه پرداختی مردم برای CNG هزینه خدمات جایگاه است و برای دولت صفر به حساب می‌آید؛ در واقع عایدی برای شرکت ملی گاز ندارد.

سخنگوی جایگاه داران سوخت با بیان اینکه از هر ۳۰۰ تومان لیتر گازوئیل ۲۶۰ تومان هزینه خدمات است، افزود: در حوزه نفت گازوئیل از هر ۳۰۰ تومان لیتر گازوئیل ۲۶۰ تومان هزینه خدمات و توزیع است، یعنی دولت از هر لیتر گازوئیل مبلغ کمی دریافت می‌کند. از جانبی ما انتظار افزایش انبارهای نفت و ناوگان حمل و نقل، ارتقای جایگاه‌های سوخت داریم.

نواز ادامه داد: گزارشی کشور پاکستان منتشر کرده که در آن آمده بود: سالانه ۳ میلیارد لیتر از ایران به پاکستان قاچاق می‌شود و ۹۰ محصول دولتی و مجلسی پاکستان در این قاچاق دست دارند؛ امکان ندارد که این آمار صرفاً برای قاچاق خرد باشد و در حقیقت چند صد نفتکش جاده پیما در روز از مرز خارج می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]