وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد، سرگئی لاوروف، در تماس تلفنی با اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، خواستار آتش بس فوری در غزه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در ادامه این بیانیه آمده است: طرفین در مورد وضعیت خاورمیانه با تمرکز بر منطقه درگیری اسرائیل و فلسطین تبادل نظر کردند.
خبرگزاری تاس روسیه نوشت: براساس این بیانیه ، لاوروف با توجه به ادامه عملیات نظامی در نوار غزه و همچنین افزایش تنش ها در کرانه باختری و در امتداد مرز اسرائیل و لبنان، بر ضرورت پایان دادن فوری عملیات های نظامی و تضمین شرایط لازم برای ارائه کمک های بشردوستانه به همه افراد نیازمند تاکید کرد.
در این بیانیه افزوده شده است که در این گفت و گو به موضوع آزادی اتباع روسیه که در نوار غزه نگه داری می‌شوند، توجه ویژه شد. روسیه بر اهمیت ادامه تلاش‌های فعال برای آزادی همه اسرا تاکید کرد.
به گزارش ایرنا, پس از گذشت ۲۴۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.
رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]