ناتو باید بازدارندگی قوی داشته باشد
ناتو باید بازدارندگی قوی داشته باشد

بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی با تاکید براینکه ناتو باید یک بازدارندگی قوی داشته باشد و همه اعضای این پیمان نظامی باید سهم خود را در رسیدن به این بازدارندگی ادا کنند، گفت: هدف مشترک همه ما در این پیمان این است که اطمینان حاصل کنیم در هر زمان قادر هستیم از هر سانتیمتر مربع از خاک خودمان دفاع کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پیستوریوس که برای حضور در نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل بسر می‌برد، در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: اعضای اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هزینه‌های دفاعی خود را برای تقسیم بار عادلانه این هزینه‌ها در هر دو سوی اقیانوس اطلس (اروپا و آمریکا) افزایش خواهند داد.
خبرگزاری آناتولی به نقل از وی افزود: اعضای اروپایی ناتو برای دستیابی به هدف اختصاص ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود به هزینه‌های دفاعی گام‌های بزرگی برمی‌دارند و این پیام مهمی به بزرگ‌ترین عضو ناتو یعنی ایالات متحده است.
پیستوریوس در ادامه با اشاره به اینکه آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، هزینه‌های نظامی خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد تا به هدف تعیین شده از سوی ناتو مبنی بر صرف ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور برای امور دفاعی برسد، گفت: در مورد آلمان می‌توانم بگویم که ما در حال انجام وظیفه‌ای که از سوی ناتو بر عهده ما گذاشته شده است، هستیم و امسال برای اولین بار در بیش از دو دهه گذشته به هدف اختصاص ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود به هزینه‌های دفاعی می‌رسیم.
وزیر دفاع آلمان همچنین با بیان اینکه اکثر متحدان اروپایی ناتو هم صرف ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود به هزینه‌های دفاعی را هدف قرار داده و در حال رسیدن به آن هستند، تاکید کرد: اینکه اروپا در تلاش است تا وظیفه خود را در این پیمان دفاعی به خوبی انجام دهد، پیام مهمی برای همه متحدان ناتو و به طور ویژه برای واشنگتن است.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، اظهارات پیستوریوس در حالی بیان می‌شود که پایتخت‌های اروپایی با حساسیت انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را دنبال می‌کنند و نگران هستند که دور دوم ریاست جمهوری احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، تأثیر منفی بر ائتلاف ناتو داشته باشد.
ترامپ پیش از این بارها از متحدان اروپایی آمریکا به خاطر اینکه سهم خود از بار مالی ناتو را پرداخت نمی‌کنند و این بار را بر دوش مالیات‌دهندگان آمریکایی می‌اندازند، انتقاد کرده و تهدید کرده بود که نیروهای آمریکایی را از اروپا خارج خواهد کرد.
نشست دو روزه وزیران دفاع ۳۲ کشور عضو ناتو روز گذشته (پنجشنبه ۱۳ ژوئن / ۲۴ خرداد) در بروکسل پایتخت بلژیک آغاز شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]