نظرسنجی جدید در مورد احتمال جایگزینی بایدن
نظرسنجی جدید در مورد احتمال جایگزینی بایدن

نتایج نظرسنجی جدیدی مشخص کرد ۶۶ درصد رای‌دهندگان دموکرات آمریکا در صورتی که گزینه جایگزینی به آنها پیشنهاد شود دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری به جو بایدن رای نخواهند داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق نتایج یک نظرسنجی جدید که در بازه زمانی ۸-۱۱ ژوئیه برگزار شده، ۳۰ درصد از پاسخگویان دموکرات در صورت موجود بودن گزینه‌های عمومی دیگر شخص دیگری غیر از جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا را که برای دومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده،‌ بر خواهند گزید.
به نوشته روزنامه «نیویورک پست»، این نظرسنجی جدید که از سوی شرکت افکارسنجی «سنتر اسکوئِر» برگزار شده نشان داد ۶۶ درصد از رای‌دهندگان دموکرات چنانچه به آنها گزینه‌های جایگزین مشخصی را پیشنهاد دهند دست از حمایت از جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ برخواهند داشت.
این نظرسنجی بازتاب دهنده نگرانی‌هایی است که در میان دموکرات‌ها به سبب نمایش ضعیف و پراشتباه جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در اولین مناظره ریاست جمهوری با رقیب جمهوریخواهش دونالد ترامپ بالا گرفته است.
نظرسنجی مذکور در بازه زمانی ۸-۱۱ ژوئیه و با ضریب خطای ۲.۱ درصد برگزار شده است.
در بخش دیگری از این نظرسنجی مشخص شد ۳۰ درصد از پاسخگویان دموکرات به جای بایدن از گزینه «شخصی دیگر» حمایت کرده‌اند اما ۵۸ درصد از دموکرات‌ها همچنان از بایدن به رغم عملکرد فاجعه‌بار در اولین مناظره ریاست جمهوری با دونالد ترامپ حمایت می‌کنند.
۱۲ درصد دیگر از رای‌دهندگان احتمالی دموکرات نیز گزینه «مطمئن نیستم» را انتخاب کردند.
رای دهندگان احتمالی دموکرات در بخش دیگری از این نظرسنجی از بین چندین گزینه جایگزین در کنار بایدن یکی را برگزیدند. در این بخش مشخص شد که ۳۴ درصد از آنها از بایدن، ۱۵ درصد از آنها از کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا، ۱۵ درصد از میشل اوباما بانوی اول سابق آمریکا، هفت درصد از گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، هفت درصد از سناتور مستقل برنی سندرز، پنج درصد از هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا، پنج درصد از پیت بوتجج، وزیر حمل‌ونقل آمریکا، سه درصد از گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان، ۲ درصد از سناتور الیزابت وارن و یک درصد از جی.بی پریتزکر، فرماندار ایلیونی حمایت کردند.
۶ درصد نیز در این بخش گزینه «شخصی دیگر» را انتخاب کردند.
این بخش نشان می‌دهد که دو سوم رای‌دهندگان دموکرات شخصی دیگر غیر از جو بایدن را انتخاب کرده‌اند.
عملکرد ضعیف جو بایدن در مناظره با ترامپ بار دیگر به نگرانی‌ها در خصوص توانمندی‌های شناختی او و کفایت داشتنش برای حضور چهار ساله دیگری در ریاست جمهوری آمریکا دامن زده است.
با وجود درخواست تعداد قابل توجهی از دموکرات‌ها و چهره‌های دیگر آمریکا از بایدن برای آنکه از رقابت انتخابات ۲۰۲۴ به دلیل تحلیل رفتن قوای شناختی و جسمی‌اش انصراف دهد اما او گفته که قصد چنین انصرافی را نداشته و به نامزدی خود برای ریاست جمهوری آمریکا ادامه خواهد داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]