ناتو به دنبال تاسیس دفتر در سوئیس
ناتو به دنبال تاسیس دفتر در سوئیس

دولت سوئیس دوشنبه اعلام کرد که ناتو برای ارتباط با نهادهای بین‌المللی و غیردولتی در ژنو دفتر نمایندگی در این شهر تاسیس می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دولت سوئیس در بیانیه‌ای گفت: ناتو برای ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی مستقر در ژنو یک دفتر چندجانبه افتتاح می‌کند.
به گزارش خبرگزاری تاس، این بیانیه افزود: فراتنس پرز مدیرکل اداره قوانین بین‌الملل در وزارت فدرال امور خارجه و جان سووردز مشاور حقوقی و مدیر دفتر امور حقوقی ناتو امروز در شهر برن توافقنامه‌ای در این باره امضا کردند.
دولت سوئیس افزود: ناتو پس از افتتاح دفتر در نیویورک و وین اکنون به دنبال تقویت روابط با نهادهای بین‌المللی در ژنو است. این سازمان در تابستان ۲۰۲۳ از قصد خود برای افتتاح یک دفتر نمایندگی در ژنو خبر داد. سوئیس به عنوان یک کشور میزبان تاسیس این دفتر را تسهیل می‌کند.
سوئیس همچنین بر عزم خود برای تقویت روابط با ناتو از جمله از طریق مشارکت در رزمایش های نظامی مشترک و حمایت از راهبرد سیاست خارجی ناتو ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ که اواخر ژانویه به تصویب رسید، تاکید کرد.
سوئیس عضو اتحادیه اروپا و ناتو نیست اما از رویکردهای این نهادها در قبال روسیه حمایت کرده است. از این رو، روسیه سوئیس را در فهرست کشورهای غیردوست قرار داده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]