نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ما حتی اگر پای مذاکره برویم، از موضع یک امت پیروز وارد می‌شویم. ما گرفتار استیصال نشده‌ایم، بلکه این دشمن است که گرفتار استیصال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصر امروز در نشستی خبری با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، با اشاره به ابعاد مختلف قیام عاشورا، بر نقش بی‌بدیل روایت و رسانه در تثبیت پیروزی‌های تاریخی تأکید کرد.

وی با یادآوری این جمله که «خدا میخواهد شهید ببیند و اسیر بشنود»، تصریح کرد: آنچه باعث ماندگاری و پیروزی نهضت عاشورا شد، صرفاً شهادت نبود؛ بلکه حضور اسرای کربلا، به‌ویژه حضرت زینب سلام الله علیها، امام زین‌العابدین علیه‌السلام و دیگر راویان، بود که توانستند با روایتگری خویش، پیام کربلا را به شام برسانند و آنجا را فتح کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به هدف اصلی یزید از مواجهه با امام حسین علیهالسلام گفت: یزید به دنبال پیروزی نظامی نبود، بلکه میخواست از امام حسین بیعت بگیرد تا حکومت خود را مشروع جلوه دهد؛ اما امام در برابر او ایستادگی کرد و فرمود که در راه خدا سر میدهد، اما هرگز دست بیعت به یزید نخواهد داد.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه یزید پس از واقعه کربلا، شکست خود را در شام با طراحی یک جلسه و فضاسازی رسانه‌ای پوشاند، افزود: اما در همان مجلس، حضرت زینب و امام سجاد علیه‌السلام چنان روایت کردند که یزید بار دیگر شکست خود را احساس کرد و دستور داد اسرا را فوراً از شام خارج کنند. این نشان میدهد که راویان اصلی کربلا، از امام محمدباقر علیه‌السلام گرفته تا دختران، همسران و فرزندان امام حسین، همگی نقش خبرنگاران بزرگ این نهضت را ایفا کردند.

وی با تطبیق این واقعه تاریخی با شرایط کنونی، تأکید کرد: یکی از برنامههای همیشگی استکبار، پوشاندن شکستهای خود با قرائتی پیروزمندانه است. امروز نیز دشمنان ما در اهداف و راهبردهای خود شکست خوردهاند و این رسالت سنگین خبرنگاران و اصحاب رسانه است که نگذارند با القای شبهات، شکها و تردیدها، این پیروزی بزرگ کمرنگ شود و شکست دشمن پوشانده شود.

حاجی صادقی با تأکید بر موضع قوی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما حتی اگر پای مذاکره برویم، از موضع یک امت پیروز وارد می‌شویم؛ ما گرفتار استیصال نشده‌ایم، بلکه این دشمن است که گرفتار استیصال شده و راهی جز پذیرش واقعیت‌ها ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه این نشست، با تأکید بر راهبرد کلان نظام در مواجهه با دشمنان، تصریح کرد: مذاکره گزینه اصلی ما نیست؛ ما مقاومت، ایستادگی، جهاد و حرکت حسینی را گزینه اصلی خود میدانیم، اما در عین حال از این فرصت نیز غفلت نمیکنیم.

وی با اشاره به نقش الگویی حضرت زینب سلام‌الله علیها و امام زین‌العابدین علیهالسلام در روایتگری پیروزی عاشورا، افزود: پیشنهاد من این است که زندگی این دو بزرگوار را با نگاه یک راوی و خبرنگار مطالعه کنید؛ بنگرید که چگونه هنرمندانه و با رعایت لطافتهای لازم، این پیروزی بزرگ را تداوم بخشیدند و نگذاشتند یزید در رسیدن به اهداف خود موفق شود و حکمرانیاش بهعنوان حقی مشروع جلوه کند. پس از ایشان نیز همه ائمه علیهم‌السلام کوشیدند نور عاشورا زنده بماند و خداوند اراده کرده است که این نور هرگز خاموش نشود.

حاجی‌صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین دو شاخص اصلی و محوری سپاه پاسداران از روز تأسیس تاکنون پرداخت و گفت: نخستین و برجسته‌ترین شاخص سپاه، ولایت‌مداری است. سپاه برای سربازی و تحقق تدابیر رهبری ایجاد شده و حفظ و صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن را در چارچوب ولایت فقیه دنبال میکند. باور سپاه این است که خدا محوری بدون ولایت‌مداری امکان‌پذیر نیست؛ چراکه ولایت، تجلی توحید ربوبی در زمین است و سپاه با سربازی ولایت، «قالوا ربنا الله» را با استقامت اثبات میکند.

نماینده ولی فقیه در سپاه، دومین شاخص سپاه را استکبارستیزی، طاغوتستیزی و ظلم‌ستیزی دانست و خاطرنشان کرد: سپاه باور دارد که بعثت پیامبر اکرم (ص) که مبنای انقلاب اسلامی بود، دو رکن اساسی داشته است؛ یکی تلاش برای تحقق حکمرانی ولایت الله که در قالب ولایت ولی خدا تجلی پیدا میکند و دیگری طاغوت ستیزی که در آیه شریفه «اُعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغُوتَ» به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان در طول تاریخ تلاش زیادی با فضاسازی و جنگ روانی برای تضعیف این نهاد انقلابی انجام دادهاند، تأکید کرد: آنها هرگز موفق نشدهاند و به لطف الهی در این مرحله نیز به نتیجه نخواهند رسید. سپاه با بیش از ۴۷ سال استقامت و تقدیم قریب ۴۰ هزار شهید از سپاه و ۱۵۰ هزار شهید از بسیج، همچون اباعبدالله الحسین (ع) میگوید: «سردارانم را در راه خدا به شهادت میدهم، اما دشمن بداند که با او دست نمیدهم.»

حاجی صادقی با استناد به عبارت معروف امام خمینی (ره) که «مثلی لا یبایع مثله» فرمودند، تصریح کرد: سپاه هرگز با استکبار آشتی نخواهد کرد و دشمنی ما با آمریکا هرگز پایان نمییابد. حتی در مذاکرات نیز بهدنبال صلح به معنای آشتی با آمریکا نیستیم. قرآن به ما فرموده است که با دشمنان خدا دوستی نکنید و اگر با آنها پیوند برقرار کنید، از مرز ایمان خارج میشوید؛ چنانکه در آیه دیگر نیز تأکید شده که اگر با آنها پیوند پیدا کنید، خدا را از دست خواهید داد.

حاجی‌صادقی با تأکید بر تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: این فرهنگ استکبارستیزی هرگز از آرمان‌های خود دست برنداشته است. ما همچنان رژیم صهیونیستی را غده سرطانی میدانیم؛ همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند، ما این رژیم را یک کشور نمیدانیم، بلکه آن را غاصب میخوانیم و در اندیشه نابودی آن هستیم. همچنین سلطه آمریکا را برای همه مسلمانان مضر میدانیم و همواره با آن مبارزه می‌کنیم.

وی افزود: این خاصیت سپاه است که گذشت زمان هرگز آن را تغییر نمی‌دهد. سپاه در مبارزه با استکبار نه گرفتار تردید و شک می‌شود و نه در اندیشه و عمل دچار انفعال و تزلزل می‌گردد. ما صریحاً همان حرفی را میزنیم که حضرت ابراهیم (ع) به کفار زد که بین ما و شما دیوار دشمنی بلند است. ما با استکبار دشمنیم، به آن نگاه دشمنی میکنیم، هرگز به آن اعتماد نمیکنیم و فاصله ما با آن فراوان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به روحیه جهادی پاسداران گفت: فرماندهان و آحاد پاسداران فعلی نیز مانند شهیدان والامقام، بر پیمانی که با خدا و ولی خدا بستهاند، استوارند و هزینه این استقامت را میپردازند. پاسداران مصداق آیه شریفه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا» هستند؛ هرگز دچار شک و تردید نمیشوند و در راه خود استقامت فکری و عملی دارند.

حاجی صادقی تأکید کرد: ما هرگز از جهاد خسته نمیشویم و این مبارزه ادامه دارد. هماکنون همه نیروهای سپاه، اعم از نیروی دریایی، هوافضا، زمینی، نیروی قدس و بسیجیان عزیز، با تمام قدرت و با ارادهای قوی آمادگی کامل دارند که در هر صحنهای که ولایت اراده کند، با تمام وجود به میدان آیند و مانند گذشته با دشمن برخورد کنند.

وی در ادامه با اشاره به ولایتمداری سپاه خاطرنشان کرد: سپاه در ۴۷ سال گذشته نسبت به امامین انقلاب، هم در فهم ولایت و هم در التزام عملی به آن، ثابت کرده است که هرگز کوتاه نخواهد آمد و آمد و رفت دولتها و مجالس، هرگز موضع او را نسبت به ولایت تغییر نمیدهد. سپاه امروز نیز ولایت رهبر عزیزمان، حضرت آیتالله سید مجتبی خامنهای را یک موهبت الهی میداند و باور دارد که این لطف و پاداش الهی به قیام این مردم بود. امسال نیز در ۱۸ رمضان، شب نوزدهم که سه ماه قبل از غدیر است، خداوند غدیر را برای ما نهادینه کرد.

حاجی صادقی در ادامه با اشاره به حضور خود در جریان انتخاب رهبری پس از شهادت رهبر شهید انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اظهار داشت: من به‌عنوان طلبه ای که در جریان خبرگان از آغاز تا پایان آن حضور داشتم – از همان سحرگاهی که خبر شهادت حضرت آقا مطرح شد تا شب نوزدهم و آخرین لحظات – شهادت میدهم که والله خدا انتخاب کرد؛ «الله یعلم حیث یجعل رسالته». این انتخاب الهی کاری کرد که با وجود همه تلاش دشمنان، نفس امام عزیز و راه امام شهید ادامه پیدا کند و خداوند متعال کاری کرد که نه نام خامنهای و نه راه خامنهای تعطیل نشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر ولایتمداری پاسداران گفت: ما نسبت به این رهبر عزیز، حکیم و فرزانه، متعبدانه و مصرانه سربازی میکنیم و هرگز کسی تردید نداشته باشد که ما مانند دو امام گذشته، شاکر خداییم و شکر این لطف و نعمت الهی را در سربازی او میدانیم. سربازی ما یعنی خود را تابع رهبری قرار دهیم؛ ولایتمداری ما به این معنا نیست که رهبری موضعی بگیرد که ما میخواهیم، بلکه ما هر موضعگیری خود را منطبق با موضعگیری ایشان می‌کنیم و هرگز از این موضع کوتاه نمیآییم.

وی در ادامه به موضوع مذاکرات اشاره کرد و گفت: در باب مذاکرات، موضع ما این است. اینکه عزیزی فرمودند «بالاخره من علیالاصول نظر دیگری داشتم»، ابتدا باید گفت که اصولی که ایشان مطرح میکنند، اصول قرآنی است؛ مانند اصل آشتی ناپذیری جبهه حق با جبهه باطل، اصل بیاعتمادی به دشمن و اصل اینکه ما پیروزیم و از موضع پیروزمندانه وارد مذاکره میشویم. اما اینکه نظر دیگر چه بوده، تفسیرهای مختلفی وجود دارد. آنچه ما از مواضع آقا به دست آوردهایم – از جمله اینکه خودشان در برخی تعابیر اشاره کردهاند که با مذاکره از موضع قدرت و عزت مخالفتی ندارند – به این معنا نیست که علیالاصول مذاکره را نمیخواستند، بلکه رفت و برگشتها و مذاکراتی که دوستان با حضرت آقا داشتند، نشان میدهد ایشان مطلوبهایی داشتند که در آنچه دوستان تهیه کردند، نتوانستند همه آنها را محقق کنند و انتظارات بیشتر بود.

حاجی صادقی افزود: لذا ایشان اجازه دادند در قبال تعهدی که مسئولین میدهند، آقایان با احتیاط و دقت راه را ادامه دهند، اما در عین حال دو نکته را یادآوری کردند؛ نخست اینکه مسئولینی که این اقدامات را انجام دادند، حسن نیت داشتند، نیت خوب داشتند و از سر دلسوزی و با تلاش زیاد وارد شدند. وی تأکید کرد: وقتی رهبر عزیزمان عزیزان ما را اینچنین توصیف میکنند، اگر کسی بخواهد به آنها القاب ناسزا بدهد، آیا این ولایتمداریست؟ لذا ما این را قبول نداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: از آن طرف نیز اینکه بگوییم آنچه که انجام شده، همه مورد تأیید آقاست و کامل تعیین کننده است، صحیح نیست. هم افراط غلط است و هم تفریط. همان کسانی که می‌گویند همه جزئیات را حضرت آقا تأیید کردند، این حرف غلط است؛ چراکه خیلی از مطالبات آقا محقق نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]