یادداشت آزاد: دانشکده کارآفرینی یاریگر رییس ‌جمهور کارآفرین
یادداشت آزاد: دانشکده کارآفرینی یاریگر رییس ‌جمهور کارآفرین

*این مطلب، یادداشتی از دکتر مهدی جعفرزاده، عضو هیات علمی دانشگاه تهران است.

*این مطلب، یادداشتی از دکتر مهدی جعفرزاده، عضو هیات علمی دانشگاه تهران است.
این مطلب به مناسبت هفته کارآفرینی و آغاز به کار دولت چهاردهم نگارش شده است. آنچه از مشی سیاسی آقای دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهور در کارزار انتخاباتی به مخاطبان منعکس گردید رویکرد علمی و کارشناس محوری ایشان در حوزه‌های مختلف است، لذا نکات زیر به عنوان یک عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس حوزه کارآفرینی تقدیم حضور ایشان می‌گردد:
– اگر رئیس جمهور محبوب آقای دکتر پزشکیان عزیز می‌خواهد بهبود فضای کسب و  کار کشور را به صورت علمی مدنظر قرار داده و به توسعه کارآفرینی نائل گردد ابتدا باید خودشان به عنوان یک رئیس‌جمهور کارآفرین وارد میدان شوند تا از این طریق زمینه استقرار یک دولت کارآفرین را فراهم سازند. تغییر دیدگاه وزرا، معاونان و استانداران محترم به سوی بینش کارآفرینانه مهمترین کنش رئیس‌جمهور گرانقدر در مسیر تحول اکوسیستم کارآفرینی کشور محسوب می‌شود. دانشکده کارآفرینی در این امر مهم تغییر نگرش دولتمردان، شایستگی تخصصی و تجربه لازم برای همراهی ریاست محترم جمهور را دارد.
– دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به عنوان مجری پایش سالیانه وضعیت کارآفرینی کشور در دیده‌بان جهانی کارآفرینی (GEM) و تجربه‌ای پانزده ساله در این زمینه به خوبی از وضعیت کارآفرینی کشور بر اساس روندهای سالیانه شاخص‌های مختلف آگاه است که بهره‌مندی از آن برای اجرای اقدامات علمی توسعه کارآفرینی کشور بسیار راهگشا خواهد بود.
– دانشکده کارآفرینی با ۵۵ عضو هیات علمی و هدایت ۳۱۰۰ پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد طی بیست سال گذشته و ۹۰ رساله دکتری طی ده سال قبل، بسیاری از مسائل حوزه کارآفرینی کشور را مورد بررسی علمی و شناسایی قرار داده و از چالش‌ها و تنگناهای واقعی کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی کشور اطلاع دارد.
– ایفای نقش فعال اعضای هیات علمی دانشکده کارآفرینی در زمان همه‌گیری بیماری کرونا برای یاری رساندن به فعالان اقتصادی کشور از طریق انتشار مداوم گزارش‌های کارشناسی و علمی و برگزاری کنفرانس‌های سالیانه مرتبط طی سال‌های ۱۳۹۹ الی ۱۴۰۲ در حوزه کسب و کار تجربه‌ای گرانسنگ و نشان دهنده توجه و دغدغه‌مندی این دانشکده به چالش‌های کشور برای برون رفت علمی از مسائل پیش‌رو است.
– دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با تمام توان علمی، متعهدانه آمادگی دارد در کنار دولت وفاق ملی به توسعه علمی کارآفرینی کشور به ایفای نقش بپردازد. امیدوارم ریاست جمهور محترم از این ظرفیت علمی ممتاز ملی بهره لازم را برده و زمینه توسعه اقتصادی کشور را مهیا سازند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید![کل: ۲ میانگین: ۳.۵]

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]