خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۱۳ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۳)
خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۱۳ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۳)

این هفته از ۱۳ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.

این هفته از ۱۳ تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.
🔹 بازار: شهاب خدابخش، مدیرعامل بازار طی یادداشتی با انتقاد از فیلترینگ اعمال شده روی اینترنت کشور نوشت: «فیلترینگ علاوه بر کاربران، زندگی را برای توسعه‌دهندگان ایرانی نیز سخت کرده است. او تصریح کرد: «دولت جدید بهتر است تصمیم‌های اتخاذ شده‌ قبلی خود را ارزیابی و بازنگری کند.»
🔹 پیندو: پیندو از آغاز به کار کمپین مسوولیت اجتماعی «گذر دوستی» در همکاری مشترک با خیریه رعد خبر داد. نیما اشرف‌زاده، مدیرعامل پیندو در این رابطه گفت: «در پیندو برای هنرمندان خیریه رعد بخش جداگانه‌ای در قالب یک فروشگاه آنلاین ویژه در نظر گرفته‌ایم که مردم می‌توانند با خرید این آثار هنری به طور مستقیم به هنرمندان تحت پوشش یاری برسانند.»
🔹 آپارات: محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل «صباایده» (آپارات، فیلیمو، صباویژن و سینماتیکت) در یادداشتی از وزیر ارتباطات دولت چهاردهم خواست اولین کارش رفع فیلتر یوتیوب باشد. او فیلترینگ یوتیوب را «بزرگ‌ترین ضربه فرهنگی و اجتماعی به جوان‌ها و خانواده‌ها» خوانده است.
🔹 تپسی: تپسی با انتشار اطلاعیه‌ای در کدال، جذب ۴ میلیون کاربر جدید و درآمد ۲۷۲ میلیارد تومانی را از اهداف مشارکت در ساخت برنامه تلویزیونی بیان کرد. «افزایش آگاهی برند» و «جذب کاربر جدید» دو هدفی هستند که تپسی از تبلیغات تلویزیونی در برنامه ۱۰۰ قسمتی شبکه‌ نسیم آن را دنبال می‌کند. چندی پیش اعلام شد که تپسی ۲۰۵ میلیارد تومان برای شرکت در یک برنامه تلویزیونی هزینه می‌کند./ براساس گزارش تپسی در کدال درباره صورت‌های مالی فصل بهار ۱۴۰۳، این شرکت از افزایش ۳۲ درصدی تعداد سفرها و افزایش ۲۶ درصدی متوسط قیمت سفرها در سه‌ ماه ابتدای امسال نسبت به زمستان ۱۴۰۲ خبر داد. در این دوره، درآمد تپسی از کمیسیون‌ها ۷۰ درصد افزایش یافته، ولی هزینه‌های عملیاتی این شرکت نیز ۵۹ درصد افزایش داشته است.
🔹 اسنپ: گروه اسنپ اعلام کرد این مجموعه در مجموع حدود ۱۴۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به فعالیت‌های مسوولیت اجتماعی خود اختصاص داده است. طرح‌های مسوولیت اجتماعی گروه اسنپ را می‌توان در سه دسته‌ موضوعی «معافیت‌ها و تخفیف‌ها»، «نیکوکاری (شاملِ نیکوکاری‌کلاب و حمایت اجتماعی)» و «دسترس‌پذیری» تقسیم کرد.
🔹 ادتریس: گزارش جامع موبایل مارکتینگ ایران منتشر شد که پلتفرم اتریبیوشن «ادتریس» آن را تهیه کرده و بازار موبایل مارکتینگ در ایران را براساس داده‌های سال ۱۴۰۲ بررسی می‌کند. این گزارش با هدف ارایه اطلاعات کاربردی به کسب‌وکارها و متخصصان موبایل مارکتینگ، شامل تحلیل نصب‌های ارگانیک و غیرارگانیک، شناسایی تقلب‌ها و رفتار کاربران به تفکیک دسته‌های مختلف اپلیکیشن است.
🔹 نشان: نقشه و مسیریاب نشان اعلام کرد نسخه جدید آن در اپ استور اپل برای گوشی‌های آیفون منتشر شد. در نسخه جدید iOS نشان، بهبودهای جدیدی اعمال شده که قابلیت‌های آن را به نسخه اندرویدی و کامل نشان نزدیک‌تر می‌کند.
🔹 نوبیتکس: نوبیتکس از سرویس “اعتبار خرید کالا” رونمایی کرد. کاربران با استفاده از این سرویس می‌توانند با وثیقه‌گذاری رمز دارایی خود نزد نوبیتکس، تا سقف ۵۰ میلیون تومان و بدون پرداخت سود یا کارمزد، اعتبار خرید کالا دریافت کنند. این اعتبار در فروشگاه‌های منتخب قابل استفاده است و بازپرداخت آن در دو قسط و طی ۶۰ روز انجام می‌شود.
🔹 آروان‌کلاد: پویا پیرحسینلو مدیرعامل آروان‌کلاد بیان کرد که این شرکت ۵۹ درصد سهم بازار کشور را در محصول CDN در اختیار دارد. او تصریح کرد که پس از رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا آنها دامنه فعالیت‌شان را در فضای بین المللی افزایش داده‌اند.
🔹 تپسل: آژانس تبلیغات دیجیتال «تپسل» گزارش سال ۱۴۰۲ خود را منتشر کرد. براساس این گزارش، هر ایرانی حداقل روزانه ۲۳ بار تبلیغات آنلاین برندها و کسب‌وکارهای مختلف را می‌بیند و از میان حوزه‌های گوناگون، بیشترین میزان تبلیغات در سال ۱۴۰۲ مربوط به حوزه مالی، بانکی و سرمایه‌گذاری بوده است.
🔹 مرکز تتا: امین کلاهدوزان از حمایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از روش‌هایی مثل خرید اعتباری و اقساطی خبر داد و اعلام کرد برنامه پنج ساله این مرکز برای دستیابی به حجم ۹ هزار همتی تجارت الکترونیکی طراحی شده است.
🔹 جهرمی: محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات سابق گفت که سرکوب ترافیک و تعرفه‌ها صنعت تلکام را با چالش مواجه کرده است. او همچنین گفت: «بازارهای بالغ استارتاپی ایران مانند دیجی‌کالا، اسنپ و تپسی نیز اشباع شده است؛ مشتری جدید نمی‌تواند به آن‌ها اضافه شود و توان خرید مشتری فعلی هم کاهش یافته است.»
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید![کل: ۲ میانگین: ۵]

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]