خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۲۱ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۳)
خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۲۱ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۳)

این هفته از ۲۱ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.

این هفته از ۲۱ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.

🔹 اسنپ: اسنپ برای دومین سال پیاپی گزارشی جامع از رفتار ترافیکی و الگوی سفر شهروندان ۱۰ شهر ایران را در مهر ماه ۱۴۰۳ ارایه کرد. گزارش اسنپ در هفته اول مهر ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که بیشترین ترافیک شهری در ایران به ترتیب متعلق به شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، قم، اهواز، تبریز، رشت و ساری بوده است.

🔹 اسنپ گروسری: رامین لایقی، مدیرعامل اسنپ گروسری گفت: «ما در حال حاضر، چندین انبار بالای ۵ هزار متر، ۳۰ فروشگاه بدون ویترین (دارک‌استور)، دو مرکز عملیات و پردازش متمرکز و ۳ هزار سوپرمارکت همکار داریم. ما در روز یک میلیون و ۲۰۰ هزار آیتم سوپرمارکتی با همه ویژگی‌های کالای زودمصرف مثل تاریخ انقضا و دشواری‌های حمل و نقل را به دست کاربران می‌رسانیم.»

🔹 تپسی: تپسی اعلام کرد با اضافه کردن یک ویژگی جدید، به کاربران راننده خود این امکان را می‌دهد که نظرات کاربران مسافر را به صورت تجمیع شده دریافت و مهم‌ترین نقاط قابل بهبود خود را شناسایی کنند. هدف از انجام این کار، کمک به سفیران برای بهبود کیفیت سفرها و در نتیجه بالا بردن امتیازشان است.

🔹 آپارات: آپارات اعلام کرد در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ تعداد کل ویدیوهای بارگذاری شده در آن، نزدیک به ۲/۵ میلیون ویدیو بوده است و ۷۰ میلیارد دقیقه بازدید از مجموع ویدیوهای بارگذاری ‌شده در آپارات صورت گرفته است.

🔹 صبا ایده: محمد فرجود، مدیرعامل «نوترا»، هلدینگ سرمایه‌گذاری تازه تاسیس گروه «صبا ایده» شد. محورهای اصلی فعالیت هلدینگ «نوترا» شامل سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها، مشارکت با بازیگران زیست‌بوم‌ نوآوری، توسعه فناوری‌های نوین و نیز فعالیت در بازارهای بین‌المللی با محوریت کسب‌و‌کارهای فناوری محور است. گروه صبا ایده شامل مجموعه‌‌های فیلیمو، آپارات، فیلیمو مدرسه، صباویژن و سینماتیکت است.

🔹 تپسی‌دکتر: بازار تحویل آنلاین دارو در حال گسترش است و گویا قرار است سرویس جدید «تپسی‌‌دکتر» به زودی به سوپراپلیکیشن تپسی اضافه شود و امکان دریافت دارو از داروخانه‌‌های نزدیک را به کاربران بدهد. این پلتفرم امکان سفارش داروهای با نسخه، بدون نسخه و داروهای بیماران خاص را فراهم می‌کند و فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد.

🔹 دیوار: دیوار اعلام کرد با مجموعه اقدام‌های خود طی یک سال گذشته برای کاهش مزاحمت‌ها، باعث شده تا مواجهه با مزاحمت برای آگهی‌گذاران نصف شده و فضایی امن‌تر برای کاربران فراهم شود. به گفته دیوار در این پلتفرم، به‌خصوص در دسته‌های مربوط به زنان که مهم‌ترین‌شان کیف و کفش، لباس و بعد از آن دسته‌های آرایشی و زیبایی یا دسته کار و پیشه محسوب می‌شوند، پدیده آزارگری و مزاحمت وجود دارد./ دیوار اعلام کرد با معرفی پنل «دیوار حرفه‌ای»، تجربه کاربران کسب‌وکاری را متحول کرده است. این پنل جدید با یکپارچه‌سازی پنل‌های قبلی، امکانات متنوعی را برای مدیریت بهتر کسب‌وکار ارایه می‌دهد.

🔹 ازکی‌وام: مهدی مومنی، مدیرعامل «ازکی‌وام» اعلام کرد این شرکت به دلیل «اقدامات انحصارگرایانه» از «اسنپ‌پی» نزد شورای رقابت شکایت کرده است. اسنپ‌پی تا به این لحظه به شکایت ازکی‌وام واکنش نشان نداده است.

🔹 آسانیسم: دفتر پلتفرم آسانیسم، استارتاپ حوزه مراقبت از سالمندان با شکایت وزارت بهداشت در روز چهارشنبه پلمب شد. طبق توضیحات وزارت بهداشت، پلمب این دفتر به دلیل استفاده از کلمه «پرستار» بود. در این توضیحات گفته شده است استفاده از کلمه پرستار نیاز به مجوز این وزارتخانه دارد.

🔹 ساترا: ساترا طی مراسمی به ۱۶ سکوی صوت و تصویر فراگیر مجوز فعالیت سطح ۲ اعطا کرد و در همین مراسم مجوز ۵ رسانه به دلیل نداشتن فعالیت در دوره زمانی تعیین شده و برخی تخلفات لغو شد. فرهنگ ایرانیان، ایما، مینی تونز، استادیوم و تماشای آنلاین برنامه کودک عناوین ۵ رسانه‌ای هستند که مجوز آن‌ها لغو شد.

🔹 اینماد: وحید مجید، رییس پلیس فتا فراجا اعلام کرد سایت‌های اینترنتی که اینماد ندارند، اما فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند، به پلیس امنیت اقتصادی معرفی می‌شوند.

🔹 اتحادیه: انتخابات اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی ۳۰ مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این انتخابات به منظور تعیین هفت نفر اعضای هیات مدیره و سه نفر عضو علی‌البدل برگزار می‌شود. در این انتخابات هفت نفر از کاندیداها شامل سام مدن‌پور، پشوتن پورپزشک، رضا الفت‌نسب، کسری صادقی‌زاده، صادق محمدی، محمد امین روانبخش و ایمان راد منش «ائتلاف تاد» را تشکیل داده‌اند. با این حال این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که طبق بررسی‌های روزنامه شرق، برخی از چهره‌های شناخته شده اکوسیستم نوآوری ایران را رد صلاحیت کرده‌اند. از بین ۱۱۰ نفر که برای این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، کمتر از نیمی از آنها یعنی ۴۶ نفر تایید صلاحیت شدند. «اشکان آرمندهی» مدیرعامل دیوار یکی از افرادی است که صلاحیتش برای انتخابات اتحادیه تایید نشده است!

🔹 مرکز تتا: امین کلاهدوزان، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به ادامه‌دار بودن رشد ارزش معملات تجارت الکترونیکی در شش ماه اول سال ۱۴۰۳ گفت: «ارزش معاملات تجارت الکترونیکی طی شش ماه اول امسال ۲۰۷۸ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.» او همچنین تصریح کرد: حجم تجارت الکترونیکی تا ۵ سال آینده طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته باید به ۹ هزار همت برسد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]