دامنه نوسان بورس و فرابورس مثبت و منفی یک درصد تعیین شد
دامنه نوسان بورس و فرابورس مثبت و منفی یک درصد تعیین شد

بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دامنه نوسان بورس و فرابورس مثبت و منفی یک درصد تعیین شد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیرو برگزاری جلسه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه، مقرر شد؛ براساس بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار،دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس به مثبت و منفی یک درصد محدود شود.

به گزارش تسنیم، حجت الله صیدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:در مورد حوادث لبنان، در حال پی‌گیری و رصد جزئیات و آثار آن بر بازار هستیم و امیدوارم شایعات پخش شده از شب گذشته، صحت نداشته باشد.

اطمینان داشته باشید که لحظه‌به‌لحظه برخط و به‌گوش هستیم و  تصمیم مناسب را در خصوص چگونگی معاملات، به‌موقع و با مشورت  خواهیم گرفت.

به گزارش تسنیم، دامنه نوسان بورس به عنوان یکی از ابزارهای کنترل نوسانات بازار سهام، نقش حیاتی در حفظ تعادل و ثبات بازار دارد. اخیراً کاهش دامنه نوسان بورس به عنوان یک اقدام سیاستی مورد توجه قرار گرفته که هدف آن جلوگیری از نوسانات شدید و رفتارهای هیجانی در بازار سرمایه است. یکی از دلایل اصلی کاهش دامنه نوسان، جلوگیری از نوسانات شدید قیمت‌ها است که می‌تواند به کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران منجر شود. حفظ ثبات بازار: با کاهش دامنه نوسان، تقاضا و عرضه در بازار به طور متعادل‌تری انجام می‌شود که این امر به ثبات بیشتر بازار کمک می‌کند. جلوگیری از رفتارهای هیجانی: کاهش دامنه نوسان می‌تواند رفتارهای هیجانی و غیرمنطقی سرمایه‌گذاران را محدود کند و از ایجاد حباب‌های قیمتی جلوگیری نماید.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]