محمود احمدی نژاد چه سلاحی می‌سازد؟
محمود احمدی نژاد چه سلاحی می‌سازد؟

احمدی نژاد گفت: امیدوارم روزی برسد که کارخانجات اسلحه سازی کلا تعطیل شود و آرزو دارم یک سلاح هم خودم بسازم.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دوره های نهم و دهم که چند روز گذشته به ترکیه سفر کرده بود، یک مصاحبه با شبکه خبر تلویزیون ترکیه انجام داد که بخشی از آن را در ادامه می خوانید؛
خبرنگار: به نظر شما جنگ جهانی سوم ممکن است رخ بدهد؟
احمدی نژاد: همه چیز امکان دارد اما تجربیات و خاطرات بسیار تلخی که از دو جنگ در ذهن ملت ها و تصمیم گیران هست، یک مانع بزرگ است. البته همیشه یک عده جنگ طلب وجود دارند که منافعشان در جنگ است اما من امیدار هستم که اراده عاقلان بر اراده جنگ طلبان بچربد و ما هیچ وقت شاهد جنگ جدیدی نباشیم. بستگی دارد به تصمیماتی که گرفته می شود، من امیدوار هستم که سیاستمداران تصمیمات درستی بگیرند.
خبرنگار: به منفعت برخی کشورهای خاص اشاره فرمودید. آیا منظور شما کشورهای غربی است؟
احمدی نژاد: ببینید ما باید تفکیک کنیم. در کل دنیا مردم صلح طلب هستند، سیاستمدارها می مانند. سیاستمدارها هم دو دسته هستند؛ یک عده قلیلی هستند که منافعشان در جنگ است. آنها تصور می کنند که می توانند با جنگ منافع خودشان را تامین کنند. اکثریت سیاستمدارها دنبال رفاه و آسایش مردم خودشان هستند. بنابراین باید تلاش کنیم آن سیاستمدارانی که دنبال صلح و امنیت هستند به هم پیوند بخورند و اتحاد برقرار کنند و توطئه آن اقلیت را خنثی کنند. ما نمی توانیم یک مرز در دنیا بگذاریم و بگوییم اینها غرب هستند و اینها شرق هستند و هرکس در غرب هست بد است و هرکس در شرق هست خوب است. مردم اروپا هم مردم خوبی هستند. آنها هم صلح و امنیت را دوست دارند. مشکل از ناحیه مردم نیست. همین الان مردم اروپا با مردم سایر کشورها ارتباطات خوبی دارند. مشکل از آن اقلیت یا سیاستمدارانی است که منافعشان در درگیری و جنگ است. آنقدر باید این را تکرار بکنیم که آن اقلیت، از صحنه سیاسی حذف شود و فرصت پیدا نکند جنگ تولید کند. هر کس جنگ طلب هست، روی پیشانی اش بچسبد و ملت ها او را طرد کنند. این تنها راه است. امیدوارم روزی برسد که کارخانجات اسلحه سازی کلا تعطیل شود و آرزو دارم یک سلاح هم خودم بسازم. سلاحی که به جای آنکه بکشد، دوستی و محبت ایجاد کند. فکر می کنم به آن روز خواهیم رسید که تک تک انسانها چنین سلاحی را بسازند و از آن استفاده کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]