این حلقه زندگی شما را کنترل می‌کند!
این حلقه زندگی شما را کنترل می‌کند!

شرکت سامسونگ طی مراسمی از جدیدترین فناوری پوشیدنی خود که یک حلقه هوشمند موسوم به «گلکسی رینگ» است رونمایی کرد.غول فناوری کره‌ای در آستانه ورود به رقابت حلقه‌های هوشمند است اما معلوم نیست که آیا برنده‌ این رقابت را در دست‌ خود دارد یا خیر؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت سامسونگ به تازگی حلقه هوشمند «گلکسی رینگ» خود را طی رویداد تابستانی «آنپکد»(Unpacked) در پاریس به نمایش گذاشت.
به نقل از ایندیپندنت، گزارش‌ها حاکی از این هستند که سامسونگ از سال ۲۰۲۱ روی گلکسی رینگ کار می‌کند و اگر آن را به اهداف مورد نظر خود برساند، با عرضه این فناوری پوشیدنی در پایان ماه ژوئیه می‌تواند بازار را به چالش بکشد.
گلکسی رینگ بادوام و مجهز به هوش مصنوعی می‌تواند خواب، راه رفتن و دویدن کاربر را ردیابی کند و ضربان قلب، دمای پوست و چرخه‌های قاعدگی را تحت کنترل داشته باشد. این حلقه پس از این بررسی‌ها می‌تواند یک امتیاز کلی را درباره سطوح انرژی کاربر به او بدهد و اطلاعات شخصی‌سازی‌شده را درباره سلامتی او ارائه کند.
این حلقه زندگی شما را کنترل می‌کند!
گلکسی رینگ سامسونگ در تاریخ ۲۴ ژوئیه با قیمت ۳۹۹ پوند عرضه خواهد شد. سامسونگ اعلام کرده است که هیچ یک از ویژگی‌های آن مانند بررسی خواب و انرژی با کمک هوش مصنوعی، در گرو عضویت یا اشتراک نخواهد بود. بدین ترتیب، کاربران فقط پول حلقه را پرداخت خواهند کرد.
طراحی گلکسی رینگ
یکی از بهترین ویژگی‌های گلکسی رینگ در نگاه اول طراحی آن است. این حلقه که از تیتانیوم در سه رنگ مشکی، طلایی و نقره‌ای ساخته شده، دارای طراحی مقعر به منظور محافظت از آن در برابر خراش و ضربه است. اگرچه تا زمانی که حلقه در دنیای واقعی آزمایش نشود ممکن است شک‌هایی را برانگیزد اما آن قدر بادوام است که حتی می‌تواند از غوطه‌ور شدن در اقیانوس جان سالم به در ببرد.
این حلقه زندگی شما را کنترل می‌کند!
گلکسی رینگ مانند سایر حلقه‌های هوشمند موجود در بازار، اندازه‌های متفاوتی را برای انتخاب دارد و کاربران می‌توانند با کمک یک کیت اندازه‌گیری، بهترین اندازه را برای خود انتخاب کنند. سامسونگ توصیه کرده است که کاربران، حلقه آزمایشی پلاستیکی را به مدت ۲۴ ساعت در انگشت داشته باشند تا بهترین مناسب‌ترین سایز انگشتر را پیدا کنند.
ویژگی دیگر طراحی که بازی را تغییر می‌دهد، این است که گلکسی رینگ درون یک جعبه دردار شبیه به جعبه محافظ ایرباد قرار می‌گیرد. این جعبه کمی شبیه به محفظه تاشوی قدیمی «گلکسی باد»(Galaxy Buds) است که در آن مانند جعبه مخصوص حلقه جواهر به سمت بالا برمی‌گردد. این یک روش بسیار راحت‌تر برای شارژ کردن حلقه است.
جعبه گلکسی رینگ بهترین روش برای شارژ کردن آن است که تاکنون دیده‌ایم. به علاوه، می‌توان آن را به صورت بی‌سیم یا از طریق USB-C شارژ کرد. حلقه همیشه روی انگشت کاربران خواهد بود؛ مگر اینکه بخواهند آن را شارژ کنند اما نباید به دفعات زیاد این کار را انجام دهند. سامسونگ می‌گوید که با یک بار شارژ حلقه می‌توان آن را به مدت هفت روز استفاده کرد و این یک زمان واقعا عالی برای ذخیره‌ باتری است.
قابلیت‌های حلقه گلکسی
مجموعه محصولات آینده سامسونگ از جمله گلکسی رینگ همگی از هوش مصنوعی بهره می‌برند. اطلاعات کلی سامسونگ نشان می‌دهند که گلکسی رینگ می‌تواند ضربان قلب، ورزش و کیفیت خواب کاربر را کنترل کند تا یک نمره کلی انرژی را به کاربر بدهد. این نمره انرژی که پیشتر امتیاز حیاتی نامیده می‌شد، در اپلیکیشن «سامسونگ هلث»(Samsung Health) ظاهر می‌شود.
کاربران می‌توانند نکات سلامتی را براساس اهداف خود شامل تناسب اندام، بهبود وضعیت خواب یا کاهش وزن در اپلیکیشن پیدا کنند. برای مثال، اگر کاربران بخواهند خواب خود را بهبود ببخشند، داده‌های خواب را در قسمت بالای اپلیکیشن خواهند دید. همچنین، سامسونگ دارای یک برنامه آموزشی خواب است که همه داده‌های مربوط به خواب و موارد حیاتی را ثبت می‌کند تا به کاربر نمره خواب بدهد و به او بگوید که چقدر خوب خوابیده است و چگونه می‌تواند پیشرفت کند.
یکی از نکات مهم درباره حلقه هوشمند این است که سامسونگ تاکید کرده این یک ردیاب سلامت غیر فعال محسوب می‌شود، نه یک ردیاب کامل تناسب اندام و سلامتی مانند «گلکسی واچ ۷»(Galaxy Watch ۷) یا «گلکسی واچ اولترا»(Galaxy Watch Ultra). اگرچه حلقه هوشمند می‌تواند به طور خودکار به ردیابی ورزش بپردازد اما فقط می‌تواند راه رفتن و دویدن را ردیابی کند. این کمبود در بیشتر حلقه‌های هوشمند موجود در بازار دیده می‌شود. همچنین، اگرچه حلقه در ردیابی خواب خوب عمل می‌کند اما تاکنون هیچ کدام در ردیابی ورزش خوب نبوده‌اند. بهتر است از ساعت هوشمند برای این هدف استفاده شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]