خرید گندم از کشاورزان از مرز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان گذشت
خرید گندم از کشاورزان از مرز ۱۳۰ هزار میلیارد تومان گذشت

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید ۷ میلیون و ۳۸۳ هزار تُن گندم به ارزش بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از کشاورزان کشور تا ساعت ۷ صبح امروز خبر داد و گفت: خرید محصول از گندمکاران کشور نسبت به سال گذشته با ۹۵۹ هزار تُن افزایش معادل ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سید سعید راد با اعلام اینکه به ترتیب سه استان خوزستان، گلستان و فارس با ۴۷ درصد گندم خریداری شده در کشور پیشتاز خرید گندم در بین استان‌ها هستند، افزود: بعد از این سه استان به ترتیب استان‌های کرمانشاه، خراسان رضوی، ایلام، لرستان، کرمان، اردبیل و آذربایجان غربی در رتبه بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه خرید گندم در استان گلستان با رشد دو برابری به یک میلیون و ۸۰ هزار تُن رسیده است و علاوه بر این استان، خرید گندم در استان‌های اصفهان و همدان نیز از رشد حدود دو برابری برخوردار بوده است، اظهار کرد: بعد از این سه استان به ترتیب استان‌های مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کردستان، خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی قرار دارند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با تأکید بر اینکه تاکنون ۵۲ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان، معادل بیش از ۴۰ درصد از پول گندم کشاورزان از سوی دولت به حساب این عزیزان واریز شده است، خاطرنشان کرد: پرداخت مابقی مطالبات گندمکاران در دست پیگیری و اقدام قرار دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]