تجهیزات جدید وارد بیمارستان امیرالمومنین(ع) ملایر شد
تجهیزات جدید وارد بیمارستان امیرالمومنین(ع) ملایر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در راستای ارتقای سطح خدمات و تجهیزات پزشکی، بیمارستان امیرالمومنین (ع) به سه دستگاه حیاتی شامل یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری، یک دستگاه هواساز و یک دستگاه وکیوم مجهز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دکتر کریم میرزایی در گفت و گو با ایسنا، افزود: این دستگاه‌ها که به همت مسئولان و تلاشگران حوزه سلامت در این بیمارستان تامین شده‌اند، نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی به بیماران، به خصوص در بخش‌های اورژانس، ICU و تنفسی ایفا می‌کند.
وی در رابطه با اهمیت این دستگاه‌ها، توضیح داد: دستگاه اکسیژن ساز، وظیفه تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران را بر عهده دارد و در موارد تنگی نفس، نارسایی قلبی و ریوی و سایر بیماری‌هایی که نیاز به اکسیژن‌تراپی دارند، حیاتی است، اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان امیرالمومنین (ع) قادر به تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه است که این امر به طور قابل توجهی به ظرفیت اکسیژن‌رسانی این بیمارستان می‌افزاید.
تجهیزات جدید وارد بیمارستان امیرالمومنین(ع) ملایر شد
میرزایی خاطرنشان کرد: دستگاه هواساز نیز هوای فشرده مورد نیاز بخش‌های مختلف بیمارستان را تامین می‌کند و در راه‌اندازی تجهیزات پزشکی، کاربرد دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: دستگاه وکیوم که به صورت سانترال(مرکزی) عمل می کند نیز برای مکش(ساکشن) ترشحات و خون از بدن بیماران در حین عمل جراحی و سایر اقدامات پزشکی استفاده می‌شود.
این مقام مسئول در ادامه از افزایش تخت‌های بخش Nicu بیمارستان مهر از ۲۰ تخت به ۴۰ تخت خبر داد و گفت: این پروژه به همت خیرین در حال بازسازی و احداث است.
میرزایی با بیان اینکه طی ۳۳ ماه دولت سیزدهم پروژه‌های مختلفی را به انجام رساندیم، افزود: تقریباً هر ۵۰ روز در ملایر یک پروژه در حوزه بهداشت و درمان افتتاح شد.
وی به افتتاح اورژانس‌های بیمارستان‌های امام حسین و مهر، افتتاح مرکز شهید ابراهیم خانی، خرید و نصب تجهیزات پزشکی پیشرفته برای بخش فوریت‌های پزشکی، راه‌اندازی بخش ناباروری در بیمارستان مهر، راه‌اندازی بخش شیمی درمانی، تجهیز اتاق‌های عمل بیمارستان امام حسین، افتتاح درمانگاه جدید در بیمارستان مهر و افتتاح مرکز غربالگری سرطان اشاره کرد.
میرزایی افزود: در سه سال گذشته، مراکز بهداشتی شبانه روزی در اسلامشهر آقگل و علی آباد احداث و افتتاح شد، همچنین در سال جاری دانشکده علوم پزشکی ملایر به بهره‌برداری رسید.
رئیس شبکه بهداشت درمان ملایر با بیان اینکه به زودی مرکز آنژیوگرافی افتتاح می‌شود، گفت: بیمارستان امیرالمومنین(ع) در روستای گوراب در حال تکمیل نهایی و تجهیز است، همچنین مرکز اکوکاردیوگرافی به همت اداره اوقاف و امور خیریه بازسازی شده است.
وی با بیان اینکه در طول دولت سیزدهم ۳۱ میلیارد تومان امکانات و تجهیزات پیشرفته پزشکی برای ملایر خریداری شد، افزود: در بحث توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان اقدامات ماندگاری رقم خورده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]