بانوان دانشگاهی پرچمدار عفاف و حجاب هستند
بانوان دانشگاهی پرچمدار عفاف و حجاب هستند

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: بانوان دانشگاهی پرچمدار عفاف و حجاب هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی در کارگاه فرهنگی «حجاب و زیست‌عفیفانه» که امروز،۲۴ تیرماه به‌ مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت و ضرورت حجاب و عفاف، بیان کرد: در آیات ۲۰، ۲۲، ۲۶ و ۲۷ سوره اعراف، آیات ۳۰ تا ۳۳ اعراف، ۳۲ و ۳۳ احزاب، ۵۳ تا ۵۵ احزاب به اهمیت و چگونگی حجاب و عفاف اشاره شده است.
وی با اشاره به اینکه تنها حکومتی که شأن و منزلت زن را حفظ می‌کند جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: در دوره رضاخان برای کشف حجاب در ایران تلاش‌های بسیاری انجام و بی‌حجابی کم‌کم‌ در کشور تبدیل به قانون شد که در این راستا واقعه مسجد گوهرشاد منجر به شهادت جمع کثیری از مخالفان کشف حجاب به وقوع پیوست و بنابراین ۲۱ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌نام روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شد.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تنها مختص به دین اسلام و یا جمهوری اسلامی ایران نیست و در سایر ادیان مثل یهود و مسیحیت نیز این موضوع اهمیت ویژه‌ای داشته است، به تلاش دشمنان برای ترویج فرهنگ بی‌بندوباری و بی‌حجابی اشاره کرد و افزود: باید توجه داشت بحث حجاب و عفاف فقط ویژه بانوان و دختران نیست و لازم است این موضوع از سوی مردان نیز مورد توجه باشد.
غلامی عدم آشنایی با چگونگی مطالبه‌گری را یک ضعف دانست و ادامه داد: ما باید فرهنگ مطالبه‌گری صحیح را در بین مردم ترویج دهیم.
وی در ادامه به برخی روایات و احادیث درباره اهمیت عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: بانوان به‌ویژه قشر دانشگاهی پرچمدار حوزه دین و عفاف و حجاب هستند و همه باید تلاش کنیم نسل نوجوان و جوان جامعه با اهمیت حجاب و عفاف آشنا شوند.
غلامی با بیان اینکه حوزه حجاب و عفاف و زیست عفیفانه بایدها و نبایدهایی دارد که باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: عفاف و حجاب حتی در ایران باستان نیز مورد توجه بوده است و امروز شاهد هستیم یک جنگ همه‌جانبه از سوی دشمنان علیه ایران اسلامی به راه افتاده که می‌طلبد همانگونه که زمانی از مرزها در برابر دشمن پاسداری می‌کردیم امروز از مغزها در برابر دشمن پاسداری کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]