خبر مهم درباره از سرگیری مذاکرات با آمریکا
خبر مهم درباره از سرگیری مذاکرات با آمریکا

سرپرست وزارت خارجه ایران گفت: ایران نسبت به از سرگیری مذاکرات با آمریکا به منظور احیای مشارکت متقابل در توافق هسته‌ای استقبال می‌کند اما ما هم‌چنین قصد داریم روابط خود را با چین، روسیه و کشورهای همسایه بیشتر تقویت کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرپرست وزارت خارجه ایران گفت، رژیم صهیونیستی در جنگ با مقاومت منطقه در حال شکست است.
«علی باقری کنی» سرپرست وزارت خارجه ایران در مصاحبه با نشریه نیوزویک با اشاره به سیاست خارجه کشور بیان کرد: «ایران نسبت به از سرگیری مذاکرات با آمریکا به منظور احیای مشارکت متقابل در توافق هسته‌ای استقبال می‌کند اما ما هم‌چنین قصد داریم روابط خود را با چین، روسیه و کشورهای همسایه بیشتر تقویت کنیم.»
او که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل به نیویورک رفته، گفت که خواستار اقدامات بیشتر علیه رژیم صهیونیستی از جمله «استفاده احتمالی از زور» خواهد شد.
باقری در این مصاحبه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ با مقاومت منطقه در حال شکست است.
سرپرست وزارت خارجه ایران در ادامه عنوان کرد: «همانطور که اشاره کردید، مدتی پیش در کشورم حادثه تلخی را پشت سر گذاشتیم که در آن رئیس‌جمهور و برخی مقامات عالی‌رتبه دیگر از جمله وزیر خارجه به شهادت رسیدند. و این ضایعه بزرگی برای کشور و مردمم بود اما حضور گسترده مردم ایران در مراسم خاکسپاری و ادای احترام به وزیر امور خارجه شهید امیرعبداللهیان و هم‌چنین رئیس‌جمهور، نشان از همبستگی و یکپارچگی بین ملت و دولت ایران بود. و در کمتر از ۵۰ روز پس از شهادت رئیس‌جمهور، مردم ایران در انتخابات شرکت کردند و طی ۲ نوبت به شعب اخذ رای رفتند و رئیس جمهور منتخب را انتخاب کردند. ما معتقدیم که این اقدام نشان دهنده اعتماد بالایی است که کشور من به خود دارد. من بر این مسائل تاکید می‌کنم زیرا اگر به منطقه ما نگاه کنید، می‌بینید که کشورهایی وجود دارند که در آنها انتخابات برگزار نمی‌شود. حتی در منطقه ما کشورهایی هم هستند که به‌رغم داشتن روند انتخابات، حدود سه سال است که رئیس‌جمهور وجود ندارد. بنابراین، ما معتقدیم که این اقدام جمهوری اسلامی ایران در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در عین رقابت، مشارکت و شفافیت آشکار و امنیت در سطح بالا، ثابت کننده و نشان دهنده ثبات در کشور است.»
وی درباره اهداف سفر به نیویورک و شرکت در جلسه شورای امنیت افزود: «برگزاری انتخابات در کمتر از ۵۰ روز که همراه با امنیت کامل بود و هم‌چنین انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور منتخب کشورم، هر یک پیام‌ها و سیگنال‌های سازنده‌ای را برای ثبات و صلح منطقه‌ای و جهانی به دنبال داشته است. و ما بر این باوریم که اکنون زمان و نوبت سایر کشورهاست که نسبت به این تحولات مهم و سازنده‌ای که در جمهوری اسلامی ایران رخ داده، واکنش سازنده و مثبت نشان دهند. من این بار به منظور شرکت در ۲ جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به نیویورک آمده‌ام. قرار است روز سه‌شنبه جلسه‌ای درباره چندجانبه‌گرایی و چهارشنبه در مورد فلسطین و تحولات غزه برگزار شود. مشارکت جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح در این ۲ نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران برای سازوکارهای چندجانبه و نقش محوری سازمان ملل متحد قائل است.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]