دولت بلاروس اعلام کرد یک نظام بدون روادید برای گردشگران کشورهای اروپایی وضع کرده است که از روز جمعه بیست‌ونهم تیرماه اجرایی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرویس مرزی ملی بلاروس امروز (چهارشنبه ۲۷ تیرماه) اعلام کرد که یک نظام بدون روادید ۹۰ روزه برای ۳۵ کشور اروپایی ایجاد کرده است که از ۱۹ جولای (۲۹تیر) اجرایی خواهد شد.
رویترز نوشت: این اقدام بلاروس در حالی صورت گرفته است که پیشتر اتحادیه اروپا یک سری تحریم‌های یکجانبه علیه مینسک وضع کرده بود.
دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در بروکسل دو هفته پیش اعلام کردند که کشورهای عضو این اتحادیه با بسته تحریمی جدیدی علیه بلاروس موافقت کردند تا بتوانند روسیه را بیشتر تحت فشار قرار دهند.
اتحادیه اروپا چند هفته پیش نیز چهاردهمین بسته تحریمی ضد روسی خود را تصویب کرد که شامل بندهایی در زمینه افزایش محدودیت تجارت شرکت‌های اروپایی با کشورهای غیر اروپایی بود.
بلژیک که تا پایان ژوئن ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این بسته اقدامات اتحادیه اروپا در جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه را تقویت خواهد کرد.
دولت بلژیک اعتقاد دارد تحریم‌های بلاروس بزرگترین روزنه و شکاف بین تحریم‌ها را پر خواهد کرد.
تلاش برای بستن راه‌های دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه از سال گذشته تشدید شده و اروپایی‌ها می‌گویند بزرگترین این راه‌ها بلاروس است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]