جزییات آزادسازی واردات خودروهای مدل ۲۰۱۹ / چه کسانی می‌توانند خودرو وارد کنند؟
جزییات آزادسازی واردات خودروهای مدل ۲۰۱۹ / چه کسانی می‌توانند خودرو وارد کنند؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آیین‌نامه آزادسازی واردات خودروهای مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان که امروز به تصویب هیات دولت رسید، یکی از اقدامات دولت سیزدهم در جهت تعادل بازار خودرو و هماهنگ سازی بین تقاضا و عرضه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جعفر قادری اظهار داشت: تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای مدل ۲۰۱۹ به بالا و منطبق با استانداردهای روز اروپا در دولت این فرصت را برای اشخاص حقیقی داخل فراهم می‌کند تا نسبت به واردات در این خودروها قدام کنند.
وی افزود: در کشورهای همسایه می‌توان خودروهایی با عمر کمتر از ۵ سال و با ارز کمتر خریداری کرد که این امر، فرصتی است تا بازار در شرایطی که با عدم تعادل در عرضه و تقاضا روبروست به وضعیت بهتری دست پیدا کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون خودروسازان داخلی پاسخگوی نیازهای داخلی نیستند و مردم می‌توانند از این فرصتی که در دولت سیزدهم فراهم شد، حداکثر استفاده را کنند.
قادری با بیان اینکه آزادسازی واردات خودروهای مدل ۲۰۱۹ به بالا منجر به نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز می‌شود، گفت: با این اقدام می‌توانیم عمر ناوگان خودرویی و حمل و نقل را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: عده‌ای در این راستا مباحثی را مطرح می‌کنند؛ زیرا این افراد نگران هستند تا معضلات و مشکلاتی برای خودروسازان ایجاد شود، ضمن اینکه این موضوع نیز باید به شکل دیگر حل شود، بهتر است درآمد حاصل از واردات خودرو به صنعت خودروسازی و شرکت‌های دانش بنیان تزریق شود تا مشکل خودروسازان نیز برطرف شود.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه واردات خودرو منجر به تعادل در بازار می‌شود، گفت: خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی تبدیل می‌شود و می‌تواند کمک کند که نقدینگی‌ها به سمت تولید برود و از مسائل احتکار خودروها نیز جلوگیری شود.
قادری خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در راستای بهبود وضعیت خودروسازان اقدام به آزادسازی واردات خودرو کرده است که ثمره آن را در آینده خواهیم دهید.
به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: مصوبه مهم جلسات اخیر هیات دولت آخرین گام در مقابله با انحصار خودروسازی بود و آخرین گام در امتداد برنامه‌ای است که از پیش در دولت تدوین شده بود و مرحله به مرحله پیش می‌رفت.
وی با بیان اینکه واردات خودرو در دولت سیزدهم به‌تدریج آزاد شد، اعلام کرد: امروز آخرین گام برای واردات خودروی دست دوم برداشته شد و به شرط مدل ۲۰۱۹ به بالا برای همه ایرانیان آزاد شد که آیین‌نامه آن در دولت تصویب شد. لزوم رعایت استانداردهای روز اروپا در واردات خودروهای دست دوم حتمی است.
به گفته سخنگوی دولت، واردات خودروهای پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی در این آیین‌نامه مورد تاکید است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]