شاسی بلند جدید چری فالوین T۱۰، رکورد گینس را شکست
شاسی بلند جدید چری فالوین T۱۰، رکورد گینس را شکست

خودرو شاسی بلند پلاگین هیبرید چری فالوین T۱۰ با عملکرد بی نظیر خود در طی کردن مسافت با یکبار شارژ کامل و باک سوخت، رکورد گینس را جابجا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، کمپانی‌ مطرح چری (Chery)، که با عرضه گسترده محصولات خود در بازار کشورهایی از جمله ایران به رکورد فروش مطلوبی در سال ۲۰۲۴ دست پیدا کرده است، پس از معرفی رسمی شاسی بلند پلاگین هیبرید چری Fulwin T۱۰ در اوایل سال جاری، حال با ثبت یک رکورد شگفت انگیز در زمینه برد مسافت با این خودرو، یکبار دیگر توجهات را به سوی خود معطوف کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با اعلام این خبر همراه ما باشید.
ثبت رکورد جدید بیشترین پیمایش گینس توسط شاسی بلند پرچمدار چری فالوین T۱۰

بر اساس اعلام چری، بزرگترین شاسی‌ بلند پلاگین‌ هیبریدی جدید این شرکت با نام فالوین T۱۰، رکورد بیشترین پیمایش یک شاسی‌ بلند پلاگین‌ هیبریدی با یک‌بار شارژ کامل باتری و یک باک بنزین را در گینس ثبت کرده است. این خودرو طی سفری که در ۱۷ جولای از شانگریلا شروع شد و در ۲۰ جولای به نقطهٔ پایان در ژوهای رسید، بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر را بدون سوخت‌گیری یا شارژ مجدد باطری طی کرده است. این رقم مجموعا ۳۰۰ کیلومتر از رکورد قبلی بیشتر بوده است. چندی پیش نیز شاسی بلند فنگ چنگ بائو بائو ۵ که همچنین با عنوان فنگ چنگ لئوپارد ۵ شناخته می‌شود، با رسیدن به ارتفاع ۵۹۸۰ متری از سطح دریا، رکورد گینس صعود به بالاترین ارتفاع با یک خودروی پلاگین‌ هیبریدی را به ثبت رساند.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۸۵۰، ۱۹۳۰ و ۱۷۱۲ میلی‌متر است که از این حیث از دو خودرو FULWIN T۹ و تیگو ۹ با طول ۴۸۲۰ و ۴۷۹۰ میلی‌متر بزرگتر است. همچنین فاصله بین دو محور این خودرو ۲۸۲۰ میلی‌متر است.
چری فالوین T۱۰ تنها در نسخه‌های پنج و شش نفره عرضه خواهد شد. همچنین خریداران می‌توانند T۱۰ را با رینگ‌های آلومینیومی ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی سفارش دهند. وزن نسخه پایه پنج‌نفره ۱۹۳۵ کیلوگرم و وزن نسخه بالارده پنج نفره ۲۰۲۸ کیلوگرم است. نسخه شش‌نفره بالارده نیز ۲۰۷۰ کیلوگرم وزن دارد. ان تفاوت وزن به‌واسطه افزایش ظرفیت باتری و ارائه برخی از آپشن‌ها در نسخه‌های بالا رده است.

مشخصات فنی Chery FULWIN T۱۰
این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو کد SQRH۴J۱۵ با قدرت ۱۵۴ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد. در نسخه محرک جلو، این پیشرانه با یک موتور الکتریکی همراه است که مجموع خروجی را به ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. درحالی‌که در نسخه چهار چرخ محرک، یک موتور الکتریکی دیگر هم به محور عقب اضافه می‌شود و مجموع خروجی به عدد خیره کننده ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.
نسخه چهارچرخ محرک تی ۱۰ ظرف مدت زمان ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. هردو نسخه از یک پکیج باطری ۳۴.۴۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند که امکان پیمایش تمام الکتریکی تا حداکثر ۲۰۰ کیلومتر برای نسخه چهارچرخ محرک و ۲۱۰ کیلومتر برای نسخه محرک عقب فراهم می‌کند. مصرف سوخت این خودرو هم به ترتیب در نسخه دو دیفرانسیل و چهار دیفرانسیل ۵.۷۵ لیتر و ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. این خودرو از قابلیت شارژ سریع حداکثر ۷۱ کیلوواتی هم برخوردار است که می‌تواند از ۳۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را ظرف تنها ۱۸ دقیقه شارژ کند.
امکانات رفاهی و ایمنی چری فالوین تی ۱۰ پلاگین هیبریدی

از مجموع امکانات چری فالوین T۱۰ می‌توان به نمایشگر خمیده ۲۴.۶ اینچی دوال اسکرین شامل کلاستر تمام دیجیتال راننده و نمایشگر اطلاعات-سرگرمی، نمایشگر هدآپ ۵۰ اینچی (HUD) با تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵، سیستم پایش خستگی راننده، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه، شارژر بی سیم ۵۰ واتی، نورپردازی داخلی با امکان نمایش ۲۵۶ طیف رنگی متنوع، دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDW)، دستیار حفظ حرکت بین خطوط (LKA)، رادار هشدار تغییر لاین (LCA)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، کروز کنترل تطبیقی (ACC)، سنسور نقاط کور و… اشاره کرد. از دیگر محصولات پلاگین هیبرید چری میتوان به تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید و تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید اشاره کرد که به بازار کشورمان نیز عرضه شده‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]