نگاهی به غرفه کرمان موتور در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو
نگاهی به غرفه کرمان موتور در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

شرکت کرمان موتور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بخش خصوصی در حوزه خودرو است که عمده فعالیت آن به مونتاژ یا داخلی‌سازی محصولات شرکت چینی JAC برمی‌گردد. کرمان موتور در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو محصولات جدید خود را به نمایش درآورده که از جمله آنها می‌توان به کی ‌ام ‌سی ایگل EV به علاوه یکی از جدیدترین هاچ‌بک‌های برقی گروه خودروسازی جک با نام E30X اشاره کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در اواخرتیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد و خودروسازانی همچون کرمان موتور با ارائهجدیدترین محصولات خود، توانمندی‌ها و برنامه‌های آینده در زمینهتولید و عرضه محصولات جدید را به نمایش گذاشتند. در این بین، کرمان موتور تأکید ویژه‌ای روی خودروهای برقی یا هیبرید داشته و با چند محصول تمام الکتریکی به ‌علاوه یک کراس اوور هیبرید در این گردهمایی خودروییحاضر شده است.

کی‌ام‌سی ایگل که نسخه فیس‌لیفت و به‌روز شده جک J4 به حساب می‌آید، از جمله خودروهای ملی کرمان موتور محسوب می‌شود و حالا با قوای محرکه کاملاً برقی در سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو به معرض دید عموم درآمده است.
این خودرو که پلتفرم آن نیز در گوشه‌ای از نمایشگاه و غرفه کرمان موتور برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده بود، به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۱۶۰ اسب بخار و باتری لیتیومی به ظرفیت ۴۱ کیلووات ساعت مجهز است و طبق ادعای شرکت سازنده، تحت شرایط ایده‌آلمی‌تواند تا ۳۵۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ بپیماید.

دیگر محصول جدید کرمان موتور که توجهات نسبتاً زیادی را به ‌واسطهنوبرانه بودن به سمت خود جلب کرده بود، هاچ‌بک کی‌ام‌سی E30X است که از مدرن‌ترین و کاملاً به‌روزترین تولیدات کمپانی جک به شمار می‌رود. این خودرو از لحاظ طراحی ظاهری به محصولات مینی و فیات ۵۰۰ شباهت دارد و به عنوان یک هاچ‌بک جمع‌وجور برقی، ظاهر دلنشین و طراحی داخلی مناسبی را به کاربران ارائه می‌دهد.

این هاچبک الکتریکی به یک پیشرانه تمام برقی به قدرت ۱۳۵ اسب بخار مجهز شده و باتری لیتیوم آهن فسفات آن معادل ۵۱٫۱ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که با شارژر سریع، حدود نیم ساعت زمان نیاز است تا شارژشود. اگر هم از شارژر خانگی استفاده کنید، تقریباً ۹ ساعت زمان می‌برد تا باتری این خودرو به‌طور کامل شارژ شود و خودرو بتواند با این یک‌بار شارژ حدود ۵۰۵ کیلومتر مسافت را طی کند.
کی‌ام‌سی  EJ7 پلاس نیز در غرفه کرمان موتور به چشم می‌خورد. این سدان خانوادگی برقی که پیش از این نسخه کم‌آپشن آن به عنوان تاکسی در اختیار سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر تهران قرار گرفته بود، حالا با امکانات بیشتر برای خریداران شخصی عرضه می‌شود. کی‌ام‌سی  EJ7پلاس دارای یک موتور برقی به قدرت ۱۹۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور۳۴۰ نیوتن متر است که انرژی مورد نیاز آن از یک باتری ۵۰٫۱ کیلووات ساعت تامین می‌شود. سقف پانوراما، گرمکن صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی راننده، نورپردازی کابین، ۶ کیسه هوا و … از جمله آپشن‌هاییهستند که به فهرست تجهیزات این سدان برقی اضافه شده‌اند و آن را به خودرویی قابل‌قبول‌تر برای مصرف‌کنندگان شخصی تبدیل می‌کنند.

علاوه بر خودروهای تمام الکتریکی، شرکت کرمان موتور یک کراس اوورپلاگین هیبرید با نام کی‌ام‌سی JS6 را نیز به سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو آورده بود. این کراس اوور جمع‌وجور، نیروی خود را از سامانه هیبریدی شامل یک موتور بنزینی تنفس طبیعی ۱٫۵ لیتری و دو موتور الکتریکی دریافت می‌کند که در مجموع قدرتی معادل ۱۸۱ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و شتاب صفر تا صد ۷٫۳ ثانیه را رقم می‌زند.
میانگین مصرف سوخت این ماشین پلاگین هیبرید تحت شرایط ایده‌آلمعادل ۱.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ذکر شده که در عمل می‌توان آن را حدود ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دانست.
در پایان باید به این نکته اشاره کنیم با توجه به نوع محصولاتی که شرکت کرمان موتور به سومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو آورده است، به نظر می‌رسد که این خودروساز بخش خصوصی تمرکز خود را روی عرضه محصولات برقی و پلاگین هیبرید در ماه‌ها و سال‌های آتی گذاشته و قصد دارد تا با عرضه این دست از خودروها، به یکی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان اصلی ماشین‌های پاک و کم‌مصرف در بازار ایران تبدیل شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]