رئیس شورای تامین کنندگان دام از افزایش ۳۰ درصدی ذخایر گوشت نسبت به تقاضا خبر داد و گفت: بنابر آمار ذخایر کنونی گوشت منجمد بخش خصوصی ۱۲ هزارتن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور پوریان گفت: براساس پیش بینی‌ها جمعیت گوساله آماده کشتار به مرحله‌ای رسیده که سبب کاهش قیمت شده است و از طرفی دامداران با مشکل گستردگی عرضه دام مواجه شده‌اند.
به گفته او، با توجه به گرمای هوا و حجیم شدن دام روی دست دامدار، قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفته به طوریکه هرکیلو دام سبک نسبت به هفته قبل با کاهش ۲۵ تا ۳۰ هزارتومانی به ۲۹۰ هزارتومان و گوساله با کاهش ۱۵ هزارتومانی به ۱۷۵ هزارتومان رسیده است.
پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی خبر داد و گفت: عرضه گوشت‌های تنظیم بازار با قیمت مناسب موجب شده تا بخشی از گوشت مورد نیاز خانوار از این طریق تامین شود.
رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه در بحث گوشت منجمد از ذخایر خوبی برخوردار هستیم، افزود: ذخایر گوشت منجمد نسبت به تقاضا ۳۰ درصد بالاتر است و طبق آمار ذخایر گوشت منجمد بخش خصوصی به ۱۲ هزارتن می‌رسد.
او قیمت هرکیلو گوشت وارداتی را ۲۷۵ هزارتومان، گوشت گوسفند تولید داخل ۵۶۰ هزارتومان و گوشت گوساله ۵۱۰ هزارتومان اعلام کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]