رشد ۸۵ درصدی ترانزیت در ایران| مدیریت واحد مرزی اعمال شود
رشد ۸۵ درصدی ترانزیت در ایران| مدیریت واحد مرزی اعمال شود

گرگان- محمدی فاز، معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی ایران گفت: سال گذشته ۱۴.۷۵ میلیون تن ترانزیت کالا در سطح کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه رشد ۸۵ درصدی داشته است.

حمید محمدی فاز در حاشیه هفتمین نشست دبیرخانه مشترک انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی سراسر کشور که در هتل جهانگردی گرگان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ ترانزیت کشور حد نصاب خود را شکست و به میزان ۱۴.۷۵ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه رشد ۸۵ درصدی داشتیم.
معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی ایران با اشاره به اینکه در سال گذشته علاوه بر افزایش ترانزیت سوخت در کلیه کوریدورها افزایش ترانزیت را داشتیم، خاطرنشان کرد: در دو ماهه نخست سال جاری به میزان ۲.۹ میلیون تن ترانزیت انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸ درصد رشد داشتیم.
وی با بیان این مساله که با اقدامات دولت سیزدهم و دیدارهای که با رئیس جمهور ترکمنستان داشت، عوارض ترانزیتی به این کشور به حداقل رسید.
وی با اشاره به اینکه وضع کننده عوارض کشور ما نیست و ما به دنبال عوارض متقابل هستیم، خاطرنشان کرد: چنانچه کشوری بالاتر از عوارض متقابل عوارض وضع کند آن را گزارش دهید تا رسیدگی لازم انجام شود.
محمدی فاز با تاکید بر این مساله یکی از مهمترین اهداف جلسات دبیرخانه های انجمن های صنفی این است که مباحث مطرح شده منتج به نتیجه و جمع بندی خوبی شود، یادآور شد: ظرفیت های خوبی در پیش نویس برنامه هفتم برای توسعه روابط تجاری وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

برای حمل و نقل بین المللی بهترین شیوه حمل یکسره است
معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی ایران گفت: برای اینکه حمل کالا به صورت یکسره انجام شود، محدودیت را در ناوگان ترانزیت آسیای میانه گذاشتیم.
وی ادامه داد: برای حمل و نقل بین المللی بهترین شیوه حمل یکسره است که علاوه بر حفظ ناوگان ملی، حضور ناوگان کشور را در دیگر کشورها نیز خواهیم داشت.
محمدی فاز مدیریت مرزی را از دیگر مباحث حمل و نقل بین المللی برشمرد و گفت: تمام ارگان ها به دنبال این هستند مدیریت مرز و اختیارات آن مشخص شود و مدیر مرزی که اختیار نداشته باشد کاربردی نخواهد داشت.
وی با تاکید بر این مساله که مدیریت واحد مرز درخواست همه شرکت های حمل و نقل بین المللی است، متذکر شد: واردات باید بر مبنی آخرین بخش نامه ها انجام شود تا مشکلی برای شرکت ها به وجود نیاورد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]