بزرگ‌ترین کشتی باری بادبانی جهان اولین سفر خود در اقیانوس اطلس را انجام می‌دهد
بزرگ‌ترین کشتی باری بادبانی جهان اولین سفر خود در اقیانوس اطلس را انجام می‌دهد

در اوایل این ماه، بزرگ‌ترین کشتی باری بادبانی جهان از شهر بندری لو هاور فرانسه حرکت کرد تا سفری ۳۶۶۲ مایلی (تقریباً ۵۹۰۰ کیلومتری) را از طریق اقیانوس اطلس به نیویورک انجام دهد.

به گزارش بازار، به گزارش NEW Scientist، این کشتی که Anemos نام دارد، محموله‌ای به ارزش ۱۰۰۰ تن را حمل می‌کند که مسیر آینده سبزتری را برای صنعت کشتیرانی بین‌المللی فراهم می‌آورد.
صنعت کشتیرانی شدیداً به سوخت نفت وابسته است و این صنعت تقریباً سه درصد از آلودگی جهانی را تشکیل می‌دهد. شرکت کشتی‌سازی فرانسوی TOWT با تکیه کامل یا جزئی به باد به جای نفت خام یا گازوئیل، امیدوار است کشتی‌های باری آینده بتوانند میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهند. این کشتی باری نیز از سوخت فسیلی خیلی کمتر استفاده می‌کند.
«آنموس» بزرگ‌ترین کشتی باری بادبان‌دار جهان است که تاکنون ساخته شده و دارای ۸۰ متر طول، ۱۴ متر عرض و ۶۲ متر ارتفاع است.
به گفته TOWT، کشتی‌های باری این شرکت نسبت به بقیه کشتی‌های سوخت فسیلی، تنها به میزان یک‌دهم کربن وارد طبیعت تولید می‌کند. «گیوم لو گراند»، مدیرعامل TOWT دراین‌باره می‌گوید:
«قرن‌ها می‌دانستیم که باد در اعماق دریا فراوان است و نمودارهای آزمایشی را نیز در اختیار داشتیم، اما اکنون به لطف ارتباطات ماهواره‌ای و فناوری مسیریابی، باد نیز قابل پیش‌بینی است و آن را به منبع قابل اعتمادی برای نیروی محرکه تبدیل می‌کند.»
ویژگی‌های جالب بزرگ‌ترین کشتی باری بادبانی جهان
آنموس، بزرگ‌ترین کشتی باری بادبانی دنیا، برای تنظیم بادبان‌های خود به ملوانان انسانی متکی نیست. سیستم پیچیده‌ای از قرقره‌ها، محرک‌ها و حسگرها این کار را انجام می‌دهند.
این کشتی باری تنها کمتر از ۲ گرم کربن به ازای هر تن محموله در هر کیلومتر آلودگی تولید می‌کند، درحالی‌که یک کشتی کانتینری معمولی بیش از ۲۰ گرم کربن به ازای هر تن محموله آلودگی منتشر می‌کند.
TOWT امیدوار است ناوگانی متشکل از حداقل هشت کشتی بسازد که بتواند سالانه ۲۰۰,۰۰۰ تن کالا را به نقاطی مانند کلمبیا، مارتینیک، گوادلوپ و برزیل که تولیدکنندگان مهم قهوه و شکلات هستند، منتقل کند.
Anemos لو هاور را در ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) ترک کرد و انتظار می‌رود تا ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) به نیویورک برسد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]