۹۳ میلیارد تومان به طرح راه آهن ایلام اختصاص یافت
۹۳ میلیارد تومان به طرح راه آهن ایلام اختصاص یافت

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری ۹۳ میلیارد تومان به طرح راه آهن ایلام اختصاص یافته است.

سارا فلاحی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: روز گذشته در جلسه ای با حضور نمایندگان ایلام در مجلس با معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد طرح راه آهن ایلام که در قانون بودجه سال ۱۴۰۳، بیش از ۹۳ میلیارد تومان اعتبار دارد، تخصیص اعتبار آن از سازمان مدیریت کشور پیگیری و برای از سرگیری فعالیت آن به این طرح اختصاص داده شود.
وی بیان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح های استان که از اهمیت بالای برخوردار است طرح چهار خطه کردن محور مهران به اندیمشک و همچنین محور کرمانشاه به حمیل و سرابله به ایلام است.
فلاحی عنوان کرد: در این نشست در مورد این طرح نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و توافق شد با فروش اوراق و اسناد از طریق بانکهای عامل از جمله بانک ملت(که روز شنبه ۱۷ شهریور نتیجه نهایی آن اعلام خواهد شد) مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای این طرح تخصیص داده شود تا عملیات اجرای این طرح ها سرعت بیشتری بگیرد.
نماینده مردم ایلام در مجلس اظهار کرد: همچنین مقرر شد ادامه عملیات چهار خطه شدن محور اسلام آباد به قلاجه و ایوان به چوار از سر گرفته شود.
وی گفت: تخصیص اعتبار برای محور ملکشاهی، مهران و مطالعه و امکان سنجی محور آبدانان به دهلران به عنوان مکمل تونل کبیر کوه از دیگر مباحثی بود که با موافقت خادمی معاون وزیر راه قرار است امسال در دستور کار قرار گیرد.
فلاحی اضافه کرد: پیگیری مرحله دوم طرح سامانه گرمسیری، طرح های سد چناره در شهرستان چرداول و سد گدارخوش و نقشه راه تامین آب آشامیدنی روستاها و شهرستان های استان مانند چوار و ملکشاهی از دیگر مطالباتی است که مجمع نمایندگان استان در دستور کار خود دارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]