۹۵ کیلومتر راه‌های روستایی استان سمنان بهسازی شد
۹۵ کیلومتر راه‌های روستایی استان سمنان بهسازی شد

سمنان- معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری استان سمنان گفت: بیش از ۹۵ کیلومتر عملیات بهسازی مسیر در راه‌های فرعی و روستایی استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن لشکری صبح شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل راهداری استان سمنان درباره اقدامات صورت گرفته در راه های روستایی این استان توضیح داد: طی نیمسال ۱۴۰۳ بیش از ۹۵ کیلومتر عملیات بهسازی مسیر در راه‌های فرعی و روستایی استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی ۲۲۵ کیلومتر عملیات لکه‌گیری در راه‌های فرعی و روستایی استان سمنان اجرا شده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ کیلومتر پروژه روکش تقویتی آسفالت گرم نیز در راه‌های روستایی استان اجرایی شده است.

معاون راهداری استان سمنان با بیان اینکه طی شش ماهه نخست ۱۴۰۳ فرآیند نگهداری جاری راه های فرعی و روستایی به طول شش هزار و ۲۲۳ کیلومتر انجام شده است، ابراز داشت: در این بازه زمانی دو هزار و ۳۰۰ متر عملیات روکش آسفالت گرم در راه های روستایی صورت گرفته است.

لشکری با بیان اینکه در نیمه نخست امسال یک دستگاه ابنیه فنی نیز در راه های روستایی استان احداث و به بهره‌برداری نهایی رسیده است، افزود: پروژه‌های احداث، تعریض، بهسازی و آسفالت در محورهای روستایی شهرستان‌های مختلف استان در سال جاری یکی از اولویت های راهداری بوده است.

وی ادامه داد: گستردگی راه های روستایی و تراکم پایین جمعیت در استان سبب شده که هزینه نگهداری راه های روستایی در استان بالا باشد لذا انتظار می‌رود که در تخصیص بودجه علاوه بر شاخص جمعیت به گستردگی جغرافیایی استان‌ها نیز توجه شود.

معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: طول راه‌های روستایی در استان سمنان بالغ بر یک هزار و ۸۰ کیلومتر و طول راه های فرعی استان نیز افزون بر ۲۸۶ کیلومتر است که حفظ و نگهداری این حجم از راه، نیاز به نگاه ویژه‌تر به راه‌های روستایی دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]