امکان خرید قسطی پهپاد کشاورزی فراهم شد
امکان خرید قسطی پهپاد کشاورزی فراهم شد

قائم‌مقام دفتر مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد گفت: پهپادهای کشاورزی کارایی چندجانبه دارند و باید برای استفاده آنها تأییدیه‌های امنیتی اخذ شود، سه شرکت ایرانی این مجوزها را گرفته‌اند و کشاورزانی که نیاز دارند می‌توان با تسهیلات بانکی خریداری کنند.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، مهدی لطفی مجری طرح گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه کشاورزی و باغبانی در سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: باتوجه‌به تغییرات اقلیم،ضرورت ارتقای امنیت غذایی و افزایش صادرات توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در زمینه تولید دانش و فنّاوری به‌تازگی به خودکفایی رسیدیم و حتی به کشورهای دیگر صادر می کنیم.

وی ادامه داد: هزار هکتار گلخانه جدید برای افزایش تولیدات گلخانه‌ای به ۱۰ میلیون تن در کشور احداث می‌شود.

لطفی  گفت: در برنامه سند مقاومتی تأکید شده که ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در کشور احداث شود که اکنون ۲۷ هزار هکتار احداث شده است در برنامه هفتم توسعه هم قرار است تولیدات گلخانه‌ای به ۱۰ میلیون تن برسد که تسهیلات ارزان‌قیمت برای گلخانه‌داران داده می‌شود. برای تولید این میزان محصول نیاز است ۳۰ هزار هکتار گلخانه جدید احداث شود.

امکان خرید قطسی پهباد کشاورزی فراهم شد

در ادامه این نشست قائم‌مقام دفتر مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد تصریح کرد: پهپادهای کشاورزی کارایی چندجانبه دارند و باید برای استفاده آنها تأییدیه‌های امنیتی اخذ شود، سه شرکت ایرانی این مجوزها را گرفته‌اند و کشاورزانی که نیاز دارند می‌توان با تسهیلات بانکی خریداری کنند.

رئیس هیت مدیره صندوق نهال از ارایه نهال‌های کیفی و مجاز برای باغداران خبرداد و گفت: با ارایه این سایت باغداران از شر نهال‌های تقلبی که در فضاهای مجازی ارائه می‌شود خلاص شوند.

وزارت نیرو سهیه آب گخانه داران را کاهش می‌دهد!

عبدالرحمن حسینی فرد رئیس انجمن گلخانه سازان نیز در این در نشست خبری اعلام کرد: وزارت نیرو به‌تازگی سهمیه آب گلخانه‌داران را کم می‌کند که باعث محدودشدن توسعه گلخانه‌ها خواهد شد.

وی افزود: کشت گلخانه‌ای بهره وری را بالا برده و به امنیت غذایی کمک می‌کند و عاملی برای کاهش مصرف آب است.

بر اساس اعلام مسئولان شرکت‌کننده در این نشست، هفتمین نمایشگاه کشاورزی و باغبانی۳ تا ۷ مهر در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود و جدیدترین فنّاوری در این حوزه در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]