سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مدیر بخش غزه در صلیب سرخ بین الملل اشاره کرده که ما با یک فاجعه وحشتناک مواجهیم. این اظهارات مقام مسئول غزه است. 

به گزارش اقتصادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگو وزارت امور خارجه  در نشست هفتگی خود گفت: بر اساس اعلام رسانه ها، مدیر بخش غزه در صلیب سرخ بین الملل اشاره کرده که ما با یک فاجعه وحشتناک مواجهیم. این اظهارات مقام مسئول غزه است.  اشاره می کند که مردم روز و شب با ما تماس می گیرند تا به جای امن بروند. سازمان جهانی بهداشت هم وضعیت بیمارستان شفا را نگران کننده توصیف می کند. این اظهار نظرات مقامات بین المللی در ارتباط با وضعیت انسانی در مناطق بحرانی است. غیر از رژیم صهیونیستی و حامیان آن مشخصاً آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی محل خطاب هستند؟ چه کسانی مسئول وضعیت بیمارستان شفا هستند؟ غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا که تمام عیار در حال حمایت است؟در همه جای دنیا در مقابل بیمارستان تصویر بوق زدن ممنوع است.

وی در ادامه بیان کرد: ایران در حوزه‌های مختلف از جمله منطقه‌ای بلافاصله تلاش کرد با ادولت‌های موثر در ارتباطاتی که دارند با طرف‌های ذیربط و مجامع بین‌المللی متقاعد و ترغیب کنند اقدامات سریع را برای جلوگیری از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی انجام دهند. سفرهای دوره‌ای رئیس دستگاه دیپلماسی به کشورهای منطقه انجام داد. مکالمات تلفنی رئیس جمهور با تعداد قابل توجهی از سران کشورها و تلاش برای فعال تر کردن سازمان همکاری اسلامی که شاهد برگزاری اجلاس فوق العاده این سازمان در جده بودیم. در حوزه سازمان ملل نامه‌هایی که وزیر خارجه به دبیرکل سازمان ملل نوشت و طرح موضوع در نشست های مختلف در سازمان ملل و درخواست از کشورهای عضو شورای امنیت برای ایفای نقش آنها.

کنعانی با تاکید بر اینکه چهار موضوع اصلی در اولویت‌های ایران قرار دارد، این اولویت‌ها را توقف جنگ، رفع محاصره و بازشدن گذرگاه‌ها و گسیل کمک های انسانی برای مردم غزه، مقابله با اقدامات قهری رژیم صهیونیستی توصیف کرده و گفت: اینها به طور جدی مد نظر ایران بوده است. ایران با مصر گفت‌وگوهایی داشته و موضوع کمک‌رسانی و گشایش گذرگاه رفح مطرح شده است. ایران همچنین تلاش کرد هزینه‌های اخلاقی را درباره حمایت از رژیم صهیونیستی افزایش دهد.

کنعانی درباره سفر هیئت طالبان به ایران گفت: در ارتباط با موضوع حقابه، در گفتگوهای خود این موضوع را مقامات ایران مطرح کردند و جزو خواسته های ایران است. این سفر در جهت تقویت مناسبات تجاری ایران و افغانستان بود. ایران تلاش کرد که اثبات کند به عنوان کشور دوست و برادر در کنار ملت افغانستان است تا کمک کند شرایط اقتصادی مردم این کشور بهبود پیدا کند و تا مناسبات ایران و افغانستان ارتقا پیدا کند. نتایج سفرها امید آفرین بود. پنج تفاهم نامه امضا شده در این سفر عمدتاً ناظر بر مناسبات تجاری بوده است. مجموعاً این سفر موفق بود و زمینه جدیدی فراهم کرد تا دو کشور در چارچوب منافع مشترک همکاری خود را تقویت کنند.

کنعانی یادآور شد که ۵ سند اقتصادی در پایان سفر این هیئت امضا شد.

کنعانی گفت: نفس برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی و اینکه کشورها در سطوح عالی در این نشست شرکت کنند یک توفیق بود و در نتیجه تلاش‌های ایران و همکاری سعودی این نشست برگزار شد. جهان اسلام در طول یک ماه گذشته درخواست داشتند دولت‌های اسلامی اقدام لازم را برای حمایت از ملت فلسطین انجام دهند.
سخنگوی دستگام دیپلماسی با بیان این که مفاد بیانیه پایانی این نشست مفادی قوی بود، یادآور شد: درباره بندهایی از این بیانیه ایران ملاحظات و تحفظات خود را بیان کرد. ملت فلسطین انتظار دارد کشورها در حوزه عملی هم اقداماتی انجام دهند که مورد مطالبه ایران نیز است.

در حال تکمیل…

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]