جاذبه‌های گردشگری اصفهان
جاذبه‌های گردشگری اصفهان
اصفهان مرکز استان اصفهان و از پرطرفدارترین شهرهای کشور است که شهرتی جهانی دارد.

این شهر نمادی از شکوه و عظمت هنر و معماری ایران است و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است. از این رو سفر به اصفهان و بازدید از این بناهای دیدنی از نزدیک‌ می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. روش‌های مختلفی برای سفر به اصفهان وجود دارد که اقتصادی‌‌ترین آن‌ها سفر با اتوبوس و خرید بلیط اتوبوس خواهد بود. اگر‌ می‌خواهید در مورد جاذبه‌های گردشگری اصفهان پیش از سفر اطلاعات بیش‌‌تری کسب کنید و سفری به‌یادماندنی داشته باشید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

میدان نقش جهان

از مکان‌های تاریخی اصفهان که با خرید بلیط اتوبوس و سفر به این شهر پیشنهاد‌ می‌کنیم از آن بازدید نمایید میدان نقش جهان است. این میدان به عنوان یکی از بزرگ‌‌ترین میدان‌های جهان نامش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این میدان مجموعه‌ای کامل از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی اصفهان است و با رفتن به آن‌ می‌توانید عکس‌های زیبایی ثبت کنید، از حجره‌های متعدد آن بازدید کنید، کالسکه سواری کنید و یا این‌‌که خود را به نوشیدن یک فنجان قهوه در یکی از کافه‌های آن دعوت کنید. از بناهای تاریخی واقع در میدان نقش جهان یا میدان امام‌ می‌توان به کاخ عالی قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، سردر قیصریه، بازار قیصریه، توحید خانه، دروازه‌های چوگان و … اشاره نمود که در دل شب منظره‌های تحسین‌برانگیزی خلق‌ می‌کنند.

موزه و کلیسای وانک

این کلیسا یکی از بزرگ‌‌ترین کلیساهای اصفهان است که در ساخت و معماری آن تلفیقی از هنر و معماری ایرانی و ارمنی به چشم‌ می‌خورد و نمایی خیره‌کننده به آن بخشیده است. بر روی دیوارهای کلیسا نقاشی‌های زیبایی وجود دارد که هر یک راوی یک داستان مذهبی و تاریخی هستند. این کلیسا از بخش‌های مختلفی مانند کلیسا و صحن اصلی، کتابخانه، موزه، اتاق‌های مخصوص اسقف، تالار اجتماعات و برج ساعت تشکیل شده است و آثار ارزشمندی مثل نخستین دستگاه چاپ در ایران، نسخ خطی ارزشمند و … در آن نگهداری‌ می‌شود.

کاخ عالی قاپو اصفهان

این بنا یکی از شاهکارهای معماری ایران محسوب‌ می‌شود که قدمت آن به دوره صفویه باز‌ می‌گردد. کاخ عالی قاپو در ضلع غربی میدان نقش جهان واقع شده و یکی از بناهای تاریخی مجموعه نقش جهان است که نام آن در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این بنا دارای عمارتی ۶ طبقه با ۳۶ متر ارتفاع است و گچ‌بری‌ها و نقوش مینیاتوری که دارد همچنان نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب‌ می‌کند. این بنا دارای ایوانی با چشم‌انداز فوق‌العاده به میدان نقش جهان است.

کاخ عالی قاپو اصفهان

مسجد جامع اصفهان

اگر با تهیه بلیط اتوبوس‌ می‌خواهید سفری به اصفهان داشته باشید پیشنهاد‌ می‌کنیم از مسجد جامع این شهر به عنوان یکی از معروف‌‌ترین مساجد تاریخی و مهم‌‌ترین بناهای مذهبی آن بازدید نمایید. این بنا در بازار اصفهان و بافت قدیمی شهر واقع شده و قدمت آن به دوره ایلخانی باز‌ می‌گردد. گچ‌بری‌های زیبا و خاص محراب و کتیبه‌های ارزشمندی که در مسجد وجود دارد موجب شده که بسیار حائز اهمیت باشد و نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود.

بازار اصفهان

بازار اصفهان از زیباترین بازارهای تاریخی ایران است و قدیمی‌‌ترین بازارهای خاورمیانه است. گشت‌وگذار در این بازار و دیدن مغازه‌ها و حجره‌های آن‌ می‌توان بسیار لذت‌بخش باشد. بخشی از این بازار، بازار سلطانی یا بازار قیصریه نام دارد و به صورت دو طبقه است و چندین سرا و مدرسه در آن وجود دارد. این بازار موجب اتصال میدان نقش جهان به میدان کهنه اصفهان‌ می‌شود.

پل خواجو اصفهان

با رزرو بلیط اتوبوس اصفهان و سفر به این شهر تاریخی‌ می‌توانید جاذبه‌های دیدنی و زیبای آن را از نزدیک مشاهده کنید. پل خواجو، زیباترین پل اصفهان و زاینده رود است که قدم زدن روی آن‌ می‌تواند بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد. این پل به دستور شاه عباس دوم ساخته شده است و معماری و کاشی کاری‌های بی‌نظیر آن بسیار ارزشمند بوده و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب‌ می‌کند. نام این بنا در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

خانه جواهری

قدمت این بنا به دوره قاجاریه باز‌ می‌گردد و معماری مربعی آن به خوبی بیانگر سبک معماری آن دوره است. خانه جواهری بنایی بسیار ارزشمند است و نامش در لیست آثار ملی ایران قرار دارد. این بنا پس از بازسازی در سال ۱۳۸۶ به عنوان کارگاه صنایع دستی هنرمندان اصفهان تبدیل گردید.

منار جنبان اصفهان

منار جنبان یکی از پررمز و رازترین بناهای تاریخی اصفهان است که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار دارد. لرزیدن و تکان خوردن مناره‌های ۱۷ متری آن که بسیار سبک و نازک هستند از مهم‌‌ترین ویژگی‌های این بنا است. این بنا آرامگاه عارفی به نام عمو عبدالله کارلادانی است که از جمله پارسایان معروف قرن هفتم بود. نام منار جنبان در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

جاهای دیدنی اصفهان(35 مکان دیدنی حیرت آور)

سفر به اصفهان با اسنپ تریپ

اصفهان یکی از مهم‌‌ترین قطب‌های گردشگری کشور است و بناهای تاریخی و جاذبه‌های دیدنی آن بسیار ارزشمند و خاص هستند. به همین دلیل سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آن‌ها به این شهر سفر‌ می‌کنند. برای داشتن سفری کم‌هزینه به اصفهان‌ می‌توانید سفر زمینی با اتوبوس را انتخاب کنید. شما‌ می‌توانید برای خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان با ارزان‌‌ترین قیمت به سایت اسنپ تریپ به عنوان یکی از معتبرترین مراجع فروش بلیط سفر در کشور مراجعه کنید. این مجموعه تمامی خدمات خود را با تضمین کیفیت خدمات و ارائه پشتیبانی دائمی تا پایان سفر ارائه‌ می‌دهد. از این‌رو‌ می‌توانید سفری آسوده‌خاطر را با اسنپ تریپ تجربه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]