قیمت جدید سکه / ترس به جان این افراد افتاد
قیمت جدید سکه / ترس به جان این افراد افتاد

قیمت سکه در روزهای اخیر، تغییرات بسیاری را سپری کرده است.

بازار طلا و سکه، به علت نوسانات اخیر، سبب شده است تا افرادی که روی سکه سرمایه گذاری کرده اند، به هراس افتاده و فعلا معامله های بزرگ را انجام ندهند.

با وجود عقب‌نشینی اونس جهانی طلا قیمت سکه امامی و سکه یک گرمی کمتر از سایر بازار‌عقب نشینی کرد و بازدهی هردو در بازار ارز و طلا به منفی ۱.۴ درصد رسید. طلای آب شده در این هفته زیان ۲.۴ درصدی را نصیب دارندگان خود کرد.

در هفته جاری نیم سکه بیشترین کاهش را داشت و عقب‌نشینی ۲.۷ درصدی را ثبت کرده و ربع سکه بر خلاف سایر بازار صعود کرده و رشد ۲.۴ درصدی را ثبت کرد.

مثقال طلا از گرم بیشتر افت داشت

روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت سه میلیون و ۴۶۴ هزار تومان رسید و با کاهش ۷۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، بسته شد. این هفته طلا با افت ۱.۹۸ درصدی بعد از دلار بیشترین مقدار افت بازدهی را داشت. در هفته دوم اردیبهشت هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد و افت بازدهی۲.۱۰ درصدی داشت.

گفتنی است این هفته اونس جهانی طلا با کاهش قیمت همراه شد. طلای جهانی در یک هفته اخیر ۲۹ دلار ارزان شد و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۲۹۵ دلاری در حال معامله است. انس جهانی طلا این هفته نسبت به مدت مشابه هفته قبل افت بازدهی  ۱.۲۵ درصدی داشت.

در هفته اخیر سکه امامی با کاهش بازدهی ۱.۱۸ درصدی افت قیمت ۴۹۹ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت با قیمت ۴۲ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۳۸ میلیون و ۱۹۰ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی روی رقم ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ایستاد.

 قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

با خبر سفر محمدرضا فرزین رییس بانک مرکزی و احساس خاندوزی وزیر اقتصاد به عربستان برای شرکت در اجلاس بانک توسعه اسلامی قیمت دلار تهران با خوش‌بینی به روابط تهران-ریاض عقب نشینی کرد و قیمت‌ها در بازار ارز و طلا نزولی شدند. عربستان خاستگاه جهان اسلام در منطقه و کلید روابط با اعراب است به همین خاطر این سفر در ابتدا نگرانی‌های منطقه‌ای را کاهش داد و باعث بازگشت آرامش در فضای انتظارات معامله‌گران و کاهش نرخ دلار شد.

خبر از سرگیری مذاکرات میان ایران و غرب و خبر سفر رافائل گروسی رییس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در هفته آتی نیز مورد دیگری بود که بوی برجام را به مشام معامله گران ارز رساند.

در این هفته انتقاد‌ها از فاصله نرخ ارز نیما و ‌ارز بازار آزاد زیاد شد و در انتهای هفته افزایش احتمال وقوع آتش‌بس در غزه نیز به کاهش نگرانی‌ها از تنش‌های منطقه‌ای دامن زد.

قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت. دلار تهران در پایان هفته در محدوده ۶۱ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت که نشان‌ می‌دهد بازدهی دلار در یک هفته گذشته منفی بوده و کاهش ۲.۳ درصدی را ثبت کرده است.

منبع:

اقتصادنیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]