۱۰ پرونده بزرگ فرار مالیاتی را بشناسید + جزییات
۱۰ پرونده بزرگ فرار مالیاتی را بشناسید + جزییات

سبحانیان گفت: مردم باید بدانند که امروز عزم نظام مالیاتی برای مبارزه بسیار جدی است.

یکی از اصول اساسی دولت سیزدهم در حوزه های مختلف اقتصادی، تمرکز بر دانه درشت‌ها در مبارزه با فرار مالیاتی بوده است.

در این راستا، تلاش‌های جدی برای شناسایی مودیان جدید و مبارزه با فرار مالیاتی صورت گرفته است. تنها در سال گذشته، بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی شناسایی شده و از آنها، بخش قابل توجهی از درآمد‌های مالیاتی تامین شده است.

هر ۲ هفته یک خبر از کشف فرار مالیاتی رسانه ای خواهد شد

در همین خصوص رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه، به همکاران خودمان تکلیف کردیم که حداقل دو هفته یک بار باید یک خبر مبارزه جدی و کشف جدی فرار مالیاتی را رسانه‌ای کنیم، گفت:  مردم باید بدانند که امروز عزم نظام مالیاتی برای مبارزه بسیار جدی است.

۱-پرونده مالیاتی ۳۰۰ میلیاردی در خوزستان در حوزه  ساخت و ساز

وی افزود، در چند ماه گذشته به عنوان مثال شناسایی ۳۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در حوزه ساخت و ساز را در استان خوزستان داشتیم.

۲-پرونده ۸۶۰ میلیاردی دلال پتروشیمی

به گفته سبحانیان در همین مدت، بحث شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی را داشتیم.

۳-شناسایی صدور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فاکتور صوری با هوش مصنوعی

۱۴۰ موردی که تعامل و معامله داشتند از طریق شرکت‌های سوری را شناسایی کردیم که بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فاکتور صوری صادر کرده بودند که ما از طریق داده کاوی و هوش مصنوعی اینها را شناسایی کردیم.

۴-پرونده ۶۰۰ میلیاردی دلال حوزه طلا در کردستان

معاون وزیر اقتصاد گفت: در استان کردستان از یک فعال حوزه طلا بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان و یک شرکت با فرار مالیاتی ۱۵۰ میلیارد تومانی را شناسایی کردیم.

۵-پرونده ۷۰۰ میلیاردی دلالان حوزه اهن و قراضه

در استان آذربایجان غربی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از ۶ شرکت در حوزه دلالی زنجیره آهن و قراضه و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از شخصی که در حوزه خرید و فروش رمز ارز فعالیت می‌کرد شناسایی و وصول کردیم.

۶-پرونده فرار مالیاتی دو شرکت فولادی در آذربایجان شرقی

وی گفت: در حوزه فولاد دو شرکتی که در آذربایجان شرقی و یک شرکت که در زنجان فعالیت می‌کردند بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان برگ تشخیص صادر کردیم.

۷-پرونده مالیاتی ۶۸۰ میلیاردی شرکت دلالی خودرو در قزوین

همچنین در استان قزوین شرکتی که در حوزه خرید و فروش خودرو فعال بود حدود ۶۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی کردیم.

۸-پرونده ۲۴۰ میلیاردی فرار مالیاتی با صندوق قرض الحسنه

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، در استان فارس اشخاصی که با استفاده از صندوق قرض الحسنه به فرار مالیاتی می‌پرداختند بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان برگ تشخیص صادر کردیم.

۹-پرونده فاکتور فروشی در همدان به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان

در استان‌های مختلف مثل البرز، مرکزی شناسایی فرار مالیاتی اتفاق افتاده به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان، دو پرونده فاکتور فروشی که در استان همدان به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان نهایی شده است.

۱۰-شناسایی پرونده ۳ هزار میلیاردی در یزد با کمک دستگاههای امنیتی

سبحانیان افزود: همچنین  در استان یزد پرونده فرار مالیاتی به مبلغ تقریباً ۳۰۰۰ میلیارد تومان را با کمک دستگاه‌های امنیتی شناسایی کردیم.

وی گفت:  امروز با همه اجزای حاکمیت، سایر ارکان امنیتی و پلیس امنیت امروز ارتباط بسیار خوبی داریم و کمک می‌کنند که ما بتوانیم این افزایش‌هایی که قرار است به نفع مردم و برای ارائه خدمات بهتر به مردم در درآمد‌های مالیاتی اتفاق بیفتد را از محل شناسایی فرار مالیاتی به دست بیاوریم.

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]