قیمت جدید دلار و یورو اعلام شد /  پیش بینی بازار ارز در خرداد ماه
قیمت جدید دلار و یورو اعلام شد /  پیش بینی بازار ارز در خرداد ماه

بر اساس گزارش های موجود، در تاریخ مذکور، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۵ هزار و ۱۸۲ تومان و همچنین قیمت هر حواله دلار به ۴۲ هزار و ۱۸۷ تومان رسید.

در معاملات امروز، شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳، مرکز مبادله ارز و طلای ایران گزارش داد که:

قیمت ارز در بازار متشکل ارزی: هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۵ هزار و ۱۸۲ تومان رسید. نرخ هر حواله دلار به ۴۲ هزار و ۱۸۷ تومان افزایش یافت.

این افزایش قیمت دلار در بازار رسمی ارز، تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تحولات سیاسی و اقتصادی در کشور و همچنین میزان عرضه و تقاضا برای دلار در بازار قرار دارد. معامله‌گران و فعالان بازار ارز باید این تغییرات را در تصمیم‌گیری‌های خود مدنظر قرار دهند.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۹ هزار و ۱۵ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۷۶۶ تومان رسیده است.از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۰۳ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۸۷ تومان است.

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به نشانی www.ice.ir مراجعه کنید.

پیش بینی قیمت دلار در هفته دوم خرداد

 قیمت دلار در هفته ابتدایی خرداد با افزایش هزار و ۵۰ تومانی نسبت به هفته گذشته به کار خود پایان داد و بازدهی مثبت ۱.۸۲ درصدی داشت. معاملات بازار ارز در مدت مذکور با وجود تسلط کامل سیاست‌گذار بر بازار و ارزپاشی، افزایش محدودی داشت و تحت تاثیر اخبار سیاسی نیز قرار داشت.

قیمت دلار در هفته دوم خرداد چقدر می‌شود؟

با وجود اینکه بازیگران بازار ارز در هفته اخیر ریسک جدیدی را متوجه بازارهای مالی ندانستند؛ اما موضوع برگزاری نشست شورای حکام در هفته آینده ۱۴ خرداد و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران را عاملی برای افزایش قیمت دلار و صعود به کریدور بالاتر دانستند. به اعتقاد آنها در صورتی که قطعنامه‌ای علیه ایران صادر شود دلار به کریدور بالاتر جهش قیمت خواهد داشت و مقاومت کوتاه‌مدت خود را در نیمه کریدور ششم خواهد شکست. از سوی دیگر اگر قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نشود امکان برگشت قیمت دلار به نیمه کریدور پنجم در هفته دوم خرداد نیز وجود دارد.

​تحلیلگران اقتصادی با اشاره به سیاست‌های کلان دولت مبنی بر مهار تورم معتقدند سیاست‌گذار درصدد است با تزریق منابع به بازار ارز قیمت اسکناس دلار را در محدوده معاملاتی فعلی تثبیت کند. از دیدگاه معامله‌گران نیز محدوده قیمتی فعلی کف مطمئنی برای تصمیم‌گیری و ورود به بازار ارز به حساب می‌آید. آنها می‌گویند با توجه به اینکه در روزهای اخیر ریتم حرکت قیمت دلار در روند رفت و برگشتی محدودی قرار دارد؛ به نظر می‌رسد بانک مرکزی با ارزپاشی توانسته بازار را تحت تاثیر قرار دهد و عملاً عرضه و تقاضا در توازن با یکدیگر قرار گرفته‌اند.

تتر به کانال ۵۹ هزار تومانی برگشت

گفتنی است قیمت درهم روز پنجشنبه ۱۰ خرداد افزایش محدود ۱۰ تومانی داشت و با رقم ۱۶ هزار و ۳۰  تومانی معامله شد. تتر با رشد ۱۵۰ تومانی روی رقم ۵۹ هزار تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۲۰۰ تومانی با قیمت ۷۴ هزار۶۱۰ تومانی معامله شد و یورو نیز روی رقم ۶۳ هزار ۴۶۰ تومانی به کار خود پایان داد.

شایان ذکر است اسکناس و حواله دلار در آخرین روز معاملاتی هفته بدون تغییر قیمت نسبت به روز چهارشنبه ۹ خرداد عرضه شد. اسکناس دلار با رقم ۴۵ هزار و ۸۴ تومان و حواله دلار با رقم ۴۲ هزار و ۹۵ تومان عرضه شد.

منبع:

برنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]