اعطای بسته معیشتی ویژه ماه محرم | خانوار ها از این کد استفاده کنند
اعطای بسته معیشتی ویژه ماه محرم | خانوار ها از این کد استفاده کنند

حبیب‌اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد از اعطای بسته معیشتی به برخی از دهک ها در پویش اطعام و احسان حسینی خبر داد.

حبیب‌اله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد گفت: که پویش اطعام و احسان حسینی با همکاری کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و هیئات مذهبی از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت. او افزود که پیش‌بینی شده حدود ۶۰۰۰ آشپزخانه در این طرح فعال باشند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که در میزان طبخ غذا و توزیع  بسته‌های معیشتی  میان نیازمندان و همچنین تعداد فعالیت آشپزخانه‌ها، ۳۰ درصد رشد وجود داشته باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در خصوص راه‌های دریافت مشارکت و نذورات مردمی برای اعطای بسته معیشتی نیز بیان کرد: خیران می‌توانند از طریق سرشماره #۸۸۸۷* و #۱۲* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۴۰۲۰ کمک‌های خود را در پویش اطعام و احسان حسینی اهدا کنند.

چندی پیش علی عاشوری در بازدید از غرفه کمیته امداد در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، ضمن اشاره دستاوردهای صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به عنوان بازوی توانمندسازی مددجویان، گفت: یکی از رسالت‌های صندوق این است که همگام با سایر مجموعه‌های بانکی کشور بتواند خدمات خود را از طریق فضای مجازی و بسترهای الکترونیک به مشتریان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه این اقدام از ۲ سال قبل در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت آغاز شده است، افزود: خوشبختانه اکنون ۱۰ مورد از خدمات اصلی صندوق در بستر الکترونیک و به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری چند خدمات دیگر از جمله سفته الکترونیک، احراز هویت و پرداخت وام به صورت کاملا غیرحضوری در ساختار صندوق، عملیاتی شود.

عاشوری گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مشتریان و جامعه هدف کمیته امداد در مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به شعب صندوق برای آنان سخت است، توسعه خدمات الکترونیک می‌تواند باعث رضایتمندی این گروه شود.

وی گواه موفقیت روش الکترونیکی و دیجیتال در خدمات بانکی به مددجویان را افتتاح ۳۰۰ هزار حساب جدید در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و ادامه داد: این مساله هم منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های مشتریان و مددجویان می‌شود و هم صرفه‌جویی در نیروی انسانی و هزینه‌ها را ایجاد می‌کند.

همچنین سیدمرتضی بختیاری در همایش سراسری مدیران کمیته امداد که در شهر مقدس قم برگزار شد با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایشان، گفت: پیام کربلا برای همه زمان‌ها است و صحنه عاشورا باید همیشه برای ما مجسم باشد.

وی افزود: به ویژه برای ما که در خدمت محرومان هستیم، نخستین مأموریت ما باید صیانت از این نهاد مقدس باشد زیرا ذره‌ای غفلت از کربلا و عاشورا مسیر ما را به بیراهه خواهد برد.
رئیس کمیته امداد با اشاره به تشییع باشکوه شهید آیت‌الله رئیسی و توصیف شخصیت والای شهید جمهور ادامه داد: این نتیجه خدمت‌گذاری به مردم بود که در این راه شب و روز نمی‌شناخت و برای خدا کار می‌کرد.

وی برگزاری جشن‌های خودکفایی در استان‌ها و جشن ملی خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجو با حضور شهید آیت‌الله رئیسی را اقدامی قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: کمیته امداد در حوزه اشتغال بسیار خوش درخشید و یک قله کاری به شمار می‌رود.

بختیاری ساخت مسکن مددجویان را یک نقطه اوج دیگر عنوان کرد و گفت: در حوزه مسکن امسال ۴۰ هزار واحد احداث خواهد شد.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: کمیته امداد در زمینه هوشمندسازی جزو دستگاه‌های برتر معرفی شده و باید تلاش بیشتری نیز انجام شود.

وی اضافه کرد: در موضوع جهیزیه، درمان و بیماران صعب‌العلاج نیز اقدامات بزرگی انجام شده است و در ادامه سیاست‌های حمایتی باید به سمت توانمندی برود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به فلسفه تأسیس بنیاد حیات، تصریح کرد؛ باید به سمت مشاغل دانش‌بنیان و تکمیل چرخه تولید پیش برویم و امسال ۱۱۰ هزار نفر باید به خودکفایی برسند.

بختیاری بر ارتقای سرمایه اجتماعی کمیته امداد تاکید کرد و گفت: سرمایه اجتماعی امداد نتیجه ۴۵ سال خدمت صادقانه به مردم بوده و باید با اعتماد، تلاش، نشاط و امیدآفرینی، حفظ شود.

وی گفت: ایجاد شفافیت از نکات محوری در کمیته امداد است که از طریق سامانه هوشمند و سامانه مهربانی باید پیگیری شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند، اظهار کرد: اگر سیاست‌های کلان تأمین اجتماعی دنبال شود، سالمندان ما باید مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی باشند.

وی ادامه داد: در زمینه مراکز نیکوکاری برنامه‌ریزی برای کیفی‌سازی مراکز نیکوکاری پیش‌بینی شده است.

بختیاری به برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد پرداخت و اضافه کرد: پیوست فرهنگی در خدمات کمیته امداد یک نیاز ضروری است.

منبع:

بازار

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]