پیشنهاد جذاب مسعود پزشکیان به کارگران | رئیس جمهور همه را غافلگیر کرد
پیشنهاد جذاب مسعود پزشکیان به کارگران | رئیس جمهور همه را غافلگیر کرد

روز گذشته مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب در نشستی با اعضای جامعه کارگری و اعضای کانون‌های بازنشستگی به بحث و گفتگو با آنها پرداخت.

سال جاری برای کارگران سال خوبی نبود. پس از اتفاقات مربوط به مصوبه مزدی و عدم امضای آن توسط نمایندگان کارگری به دلیل پایین بودن دستمزد ۱۴۰۳، همچنین اعتراض این قشر به حذف آن ها از اصل سه جانبه گرایی، به نظر می رسد که کارگران امید چندانی به وضعیت خود ندارند.

همچنین یکی از دغدغه‌های اساسی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی در این روزها، افزایش و همسان‌ سازی حقوق آنها است. به همین دلیل، بازنشستگان معترض سوالی مطرح کرده‌ اند که تکلیف افزایش حقوق آن ها در سال ۱۴۰۳ چه خواهد بود؟

دیدار رئیس جمهور منتخب با نمایندگان کارگران و بازنشستگان

روز گذشته مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب در نشستی با  اعضای جامعه کارگری و اعضای کانون‌های بازنشستگی به بحث و گفتگو با آنها پرداخت.

در این نشست تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری و کانون‌های بازنشستگی به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب هم در این نشست از جامعه کارگری درخواست کرد تا پیشنهاد خود برای گزینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطرح کنند و خطاب به آنها گفت: شما پیشنهادات‌ خود را بدهید و براساس آن شاخص‌ها تلاش خواهیم کرد تا فردی با مشخصاتی که هم از طبقه کارگر باشد و همچنین عالم، آگاه و توانمند باشد را انتخاب کنیم زیرا صرف اینکه یک نفر از یک گروه یا جناحی است مشکل ما را حل نمی‌کند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت همگرایی و اتحاد برای برطرف کردن موانع تولید بیان کرد: نباید کاری کنیم که ما با هم دعوا کنیم؛ بالاخره الان گرفتاریم و کارگران و بازنشستگان حق و حقوقی دارید که باید داده شود و از این طرف نیز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف گردد.

حال باید دید که رئیس جمهور آینده چه اقداماتی را برای کارگران و بازنشستگان در دستور کار قرار می دهد و آیا تلاش می کند تا اعتماد از دست رفته جامعه کارگری و بازنشستگی را دوباره جلب کند و به مطالبات اصلی آن ها توجه نماید.

منبع:

ایرنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]