چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 54783
  • 20 نوامبر 2023 - 15:00
  • 43 بازدید
  • ۰ دیدگاه

شکست مرز روانی دلار/ قیمت دلار مرز ۵۰ هزار تومان را از دست داد

شکست مرز روانی دلار/ قیمت دلار مرز ۵۰ هزار تومان را از دست داد
شکست مرز روانی دلار/ قیمت دلار مرز ۵۰ هزار تومان را از دست داد

اکوایران:بازار ارز هرات امروز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه شاهد عقب‌نشینی نرخ دلار بود. آن‌طور که معامله‌گران می‌گویند فشار فروش در بازار امروز بیشتر از روز قبل بود.

به گزارش اکوایران، اسکناس آمریکایی در شروع معاملات نقدی هرات کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد  و تا  ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان پایین آمد. این اتفاق درحالی است که روز گذشته قیمت دلار هرات با ۵۰  هزارو ۱۰۰ تومان به کار خود خاتمه داده بود. 

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار هرات مرز روانی خود را از دست داد و اگر قیمت دلار امروز حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان عقب نشینی کند نرخ می‌تواند با کاهش به کف ۴۹ هزار تومان حرکت کند. در این صورت قیمت دلار هرات به کریدور قبلی خودش یعنی ۴۸ هزار و تا ۵۰ هزار تومان می‌رود که قبل از جنگ غزه و اسرائیل در آن جا بود. اما اگر قیمت دلار این محدوده حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را حفظ کند به صورت محدود می‌تواند افزایش دهد تا تقاضای ژانویه وارد بازار شود و بازار را نوسانی کند.

از سوی دیگر دسته ای دیگر باور دارند قیمت دلار می‌تواند بین ۵۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان که دو سطح حمایت و مقاومت است نوسان دهد. البته اگر قیمت دلار امروز مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان را بشکند سطح مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. درصورتی‌که قیمت دلار نتواند به بالای سطح حمایتی سطح روانی ۵۰ هزار تومان برگردد حمایت مهم آن در ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

در تهران هم قیمت دلار در  شروع معاملات نقدی امروز دوشنبه ۲۹ آبان تا کف کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمده و برخی از معامله گران با اشاره به اثر گذاری بازار هرات بر روی نوسانات نرخ دلار در تهران پیش بینی می کنند که اسکناس آمریکایی در تهران هم به مرز ۴۹ هزار تومان برگردد. با این حال برخی دیگر می گویند این احتمال دور از انتظار است. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
مرز صعود و نزول دلار 08 مه 2024

مرز صعود و نزول دلار

تحلیلگران فنی معتقدند مرز صعود و نزول قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. اگر نرخ دلار امروز بالای این سطح تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند و برعکس.

08 مه 2024

جریمه بکارگیری مهاجران غیرقانونی

معاون سرمایه‌گذاری و تامین مالی صندوق توسعه ملی گفته طلب ۱۰۰ میلیارد دلاری صندوق از دولته و ربطی به بخش خصوصی ندارد. به گفته رضا محمدی، به دلیل بروز مشکلاتی در رویه بازپرداخت اقساط، تاکنون بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار از مطالبات صندوق معوق شده. سخنگوی دولت درباره واگذاری تعیین دستمزد کارگری به مجلس گفته، […]

محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟ 08 مه 2024

محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟

طی هشت روز گذشته بازار سهام خروج نقدینگی داشته/ بازار منتظر تعیین تکلیف فاندهای خبری است/ قیمت یورو و دلار در مرکز مبادله بر مدار افزایش بوده/ فضای بازار متاثر از سفر گروسی و حمله اسرائیل است/ محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.