بررسی مهم صعود قیمت ارزهای دیجیتال
بررسی مهم صعود قیمت ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال، این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند.

بسیاری از ارزهای دیجیتال، روند صعودی بسیار مناسبی را داشتند و بسیاری دیگر با کاهش قیمت همراه شدند.

امروز ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با افزایش قابل توجه ۳.۴۶ درصدی به ۲.۳۷ تریلیون دلار رسید. قیمت بیت‌کوین از مرز ۶۴ هزار دلار عبور کرد و اتریوم به ۳۵۰۰ دلار نزدیک شد. در همین حال، آلت‌کوین‌ها نیز عمدتاً با افزایش قیمت روبه‌رو بودند.
قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۴۸ درصد افزایش یافت و به ۶۴۶۹۹.۵۱ دلار رسید.

این افزایش قیمت در حالی اتفاق افتاده که همچنان شاهد ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین هستیم. داده‌ها نشان می‌دهد که تا ۱۵ جولای، ۳۰۱.۴ میلیون دلار ورودی به این صندوق‌ها وجود داشته است. از طرفی تسلط بیت‌کوین بر بازار با کاهش ۰.۰۲ درصدی به ۵۳.۸۲ درصد رسید که نشان‌دهنده افزایش سهم آلت‌کوین‌ها از بازار است.
قیمت اتریوم در همین زمان با رشد ۴.۱۹ درصدی به ۳۴۶۲.۷۵ دلار رسید. برخی از تحلیلگران بازار بر این باورند که اتریوم پس از تأیید ETF‌های اسپات، می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته باشد.

در این میان، قیمت سولانا نیز با افزایش ۴.۱۶ درصدی نسبت به روز گذشته به ۱۵۷.۹۸ دلار رسید. ارز دیجیتال ریپل هم روند صعودی خود را ادامه داد و با رشد روزانه ۷.۷۳ درصدی، در محدوده قیمتی ۰.۵۶۷۵ دلار معامله می‌شود.
امروز در میان میم‌کوین‌های برتر بازار، دوج کوین و شیبا اینو به ترتیب با افزایش ۶.۴۹ درصد و ۹.۹۱ درصد به ۰.۱۲۵۴ دلار و ۰.۰۰۰۰۱۹۸۸ دلار رسیدند. قابل توجه است که در میان ارزهای دیجیتال با بیشترین افزایش قیمت، میم‌کوین‌ها خودنمایی می‌کنند.

ارزهای دیجیتال با بیشترین افزایش قیمت

پپه (PEPE) با ۲۵.۴۰ درصد افزایش ، به ۰.۰۰۰۰۱۲۲ دلار رسید.
دا‌گ‌ویف‌هت (WIF) با ۲۲.۵۷ درصد افزایش، به ۲.۱۸ دلار رسید.
فلوکی اینو (FLOKI) با ۲۲.۴۱ درصد افزایش، به ۰.۰۰۰۰۱۸۸۴ دلار رسید.
برت (BRETT) با ۱۹.۸۷ درصد افزایش، به ۰.۱۴۷ دلار رسید.

ارزهای دیجیتال با بیشترین کاهش قیمت

ترون (TRON) با ۱.۶۱ درصد کاهش، به ۰.۱۳۶ دلار رسید.
آوه (AVEE) با ۰.۷۸ درصد کاهش، به ۱۰۳.۸۲ دلار رسید.
پولکادات (DOT) با ۰.۵۷ درصد کاهش، به ۶.۴۸ دلار رسید.
ایموتبل ایکس (IMX) با ۰.۳۸ درصد کاهش، به ۱.۴۹ دلار رسید.
در این میان، در تایم فریم ساعتی، قیمت بیت‌کوین و اتریوم در حال کاهش است که بر وجود نوسانات بازار و احتیاط سرمایه‌گذاران تأکید می‌کند.

ارز دیجیتال (Cryptocurrency)، پول الکترونیک یا دیجیتالی است که با الگوریتم‌های رمزنگاری‌ ساخته شده و بین کاربران تحت عنوان رمز ارز برای انتقال سرمایه بدون مرز مبادله می‌شود. رمزنگاری باعث ایجاد تمایز بین ارز دیجیتال با پول فیات شده و از جعل پول جلوگیری می‌کند.

ایده شکل‌گیری ارزهای دیجیتال و بازار کریپتوکارنسی از دو مشکل بزرگ «اعتماد به شخص ثالث» و «دوبار خرج کردن» ریشه می‌گیرد. هنگامی که شما از بانک‌ها برای انتقال پول و نگهداری آن استفاده می‌کنید، در واقع به آن بانک اعتماد کرده‌اید. حتی اگر کلی‌تر به ماجرا نگاه کنید، اعتماد برای پیش بردن بسیاری از کارهایتان ضروری است.

مشکل دوبار خرج کردن در سیستم‌های مالی که توسط سرورهای مرکزی با بررسی موجودی‌ها حل شده بود، جلوی افراد را از خرج کردن دوباره‌ی مقدار مشخصی پول می‌گرفت. 

منبع:

رمز ارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]