خبر شیرین برای بازنشستگان | وام جدید سازمان تامین اجتماعی آماده واریز است
خبر شیرین برای بازنشستگان | وام جدید سازمان تامین اجتماعی آماده واریز است

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان در روزهای آینده خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان این سازمان واریز خواهد شد و اعلام کرد که مرحله نخست واریز وام در روزهای آینده انجام خواهد شد.

احمد اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان اظهار کرد: طی سنوات گذشته این سازمان بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون این وام را به بازنشستگان خود پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: بنا برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال مبلغ وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه ثبت‌نام جهت دریافت وام اشاره شده، گفت: بازنشستگان در هر استان‌ها و شهرستان‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی کنند.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود امسال ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات قرض الحسنه استفاده‌ کنند. البته این مسئله نیاز به مجوز بانک مرکزی به بانک رفاه دارد.

وی درباره بازپرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: بازپرداخت این وام ۲۴ ماه درنظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: در مرحله اول در سال جاری ۴۰ هزار بازنشسته جهت دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی ثبت‌نام کرده‌اند که تا چند روز آینده مبلغ وام به حساب‌ها آنها واریز می‌شود.

چهار برابر شدن وام‌های قرض‌الحسنه نسبت به قبل

وام‌های قرض‌الحسنه نسبت به قبل چهار برابر شده و میزان مطالبات معوق به کمترین میزان به ۰.۳ درصد رسیده است. تعداد بانک‌های زیان‌ده نیز از پنج بانک به یک بانک کاهش یافته است.

پیش از دولت سیزدهم تقریبا با شرایط بی‌دولتی در بخش مدیریت دارایی‌ها مواجه بودیم، در حوزه انضباط مالی خزانه، تا پیش از دولت سیزدهم کنترل موثری بر عملکرد مالی وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی نداشتیم. ابزارهایی که طراحی شده بود نصفه و نیمه اجرا می‌شدند و پروژه‌های نظارت مالی به درجه تکمیل نرسیده بود.

 پول‌ها در حساب وزارتخانه رسوب می‌کرد و علیرغم اولویت‌های دولت، خرج بخش‌های دیگر می‌شد.

 علاوه بر این شرکت‌هایی در زیرمجموعه برخی وزارتخانه‌ها وجود داشت که حتی وزیر آن دستگاه از وجود این شرکت‌ها بی‌خبر بود چه برسد که هیات‌مدیره و نظارت مالی برای آن تعریف کند! ضمن اینکه در بخش املاک و مستغلات دولت، نیمی از دارایی‌ها در سامانه های رسمی شناخته شده نبود!

همچنین بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه جدید به بانک‌های عامل، اعلام کرد: “با توجه به محدودیت منابع قرض الحسنه شبکه بانکی کشور و رعایت عدالت اجتماعی، امکان دریافت مجدد تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی توسط یک فرد (حتی با ارائه طرح جدید) وجود ندارد.

ضمنا در صورت افزایش سقف فردی تسهیلات مزبور در سال های آتی، دریافت مابه التفاوت تسهیلات قبلی (با معرفی همان نهاد حمایتی و یا سایر نهادها) میسر نمی باشد.”

در سال جاری سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغالزایی ۱۵۰۰ میلیون ریال و سقف کارفرمایی به ازای بکارگیری تعداد افراد مددجو متناسب با سقف فردی حداکثر تا ۴۰۰۰۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف ۷ سال می باشد.

طبق اعلام قبلی بانک مرکزی، سقف فردی تسهیلات برای رسته‌های اعلامی مدنظر دستگاه‌های ذی‌نفع در صورت تایید رسته های شغلی توسط کمیسیون های پولی و اعتباری بانک مرکزی، ۳۰۰۰ میلیون ریال و سقف جمعی این رسته‌ها ۴۰ درصد از کل منابع اختصاص یافته به دستگاه تعیین شود.

وام خود اشتغالی برای کسانی است که دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان هستند و ایده‌ای در سر دارند. اگر شما هم جزو این گروه هستید، می‌توانید وام آنلاین و یا تسهیلات خود اشتغالی بگیرید و کارتان را شروع کنید. در این مقاله درباره‌ی شرایط دریافت وام خوداشتغالی صحبت می‌کنیم و اطلاعات کامل این وام را در اختیار شما می‌گذاریم.

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]