سکه ساز گرانی را کوک کرد | وضعیت جدید واردات شمش طلا
سکه ساز گرانی را کوک کرد | وضعیت جدید واردات شمش طلا

امروز (سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) هر سکه با طرح جدید در بازار طلای تهران به قیمت ۴۰ میلیون و ۸۳۲ هزار تومان معامله شد که نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸۶ هزار تومان افزایش داشت.

قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید در بازار طلای تهران، تا لحظه انتشار این خبر در معاملات امروز (سه شنبه ۲ مرداد)، نسبت به روز قبل، ۳۸۶ هزار تومان کاهش یافت و به قیمت ۴۰ میلیون و ۸۳۲ هزار تومان فروخته شد.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۵۳۰ هزار تومانی نسبت به قیمت روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه ۲۲ میلیون و ۶۰۰ تومان قیمت خورد؛ ربع سکه نیز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه گرمی ۷ میلیون تومان دادوستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران در مقایسه با روز گذشته با افزایش ۲۶ هزار تومانی، سه میلیون و ۳۷۰ هزار تومان معامله شد.

امروز بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایش ۸ دلاری، ۲ هزار و ۴۰۶ دلار بود.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۲,۳۹۶
۹.۰۰
۰.۳۷
۱۱:۳۴

۲,۳۸۷
-۱۳.۰۰
-۰.۵۵
روز قبل

۲,۴۰۰
۰.۰۰
۰
۲ روز پیش

 

واردات شمش طلا در ۴ ماهه امسال به ۱۲ تن رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با بیان این مطلب گفت: میزان واردات شمش طلا در ۴ ماهه سال گذشته به میزان ۳ تن و ۳۶ کیلوگرم و به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: ۹۳ درصد از وزن واردات شمش طلا در سال جاری از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) انجام گرفته است.

رضوانی‌فر اظهار داشت: گمرکات باشماق، تبریز، مشهد، فرودگاه اصفهان، پیرانشهر و یزد از دیگر گمرکاتی بودند که در چهار ماهه سال جاری شمش طلا از این گمرکات وارد و ترخیص شده است.

شایان ذکر است، هیئت دولت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

منبع:

بازار

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]