زمان حراج بعدی شمش طلا و سکه مشخص شد
زمان حراج بعدی شمش طلا و سکه مشخص شد

صغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله، اعلام کرد که جلسه چهلم حراج شمش طلا از روز یکشنبه و جلسه حراج سکه از روز دوشنبه هفته آینده بر اساس برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

صغر بالسینی  سخنگوی مرکز مبادله  با اشاره محدودیت‌های به وجود آمده در هفته جاری و لغو جلسات حراج شمش و سکه طلا گفت: در هفته جاری به علت محدودیت ساعت کاری و متعاقب آن تعطیلی ادارات دولتی و شبکه بانکی کشور در روزهای شنبه و یک‌شنبه ششم و هفتم مرداد ماه، برگزاری جلسات حراج شمش و سکه طلا از هفته آینده مطابق روال سابق برگزار می‌شود.  وی افزود: چهلمین جلسه حراج شمش طلا روز یکشنبه (۱۴ مردادماه) و پانزدهمین جلسه حراج سکه روز دوشنبه (۱۵ مرداد ماه) در تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود. گفتنی است؛ تا امروز طی ۳۹ جلسه حراج شمش در مرکز مبادله ارز و طلا، ۷ تن شمش به ارزش بیش از ۳۰  همت (هزار میلیارد تومان) معامله و خریداری شده است.همچنین طی ۱۴ جلسه حراج سکه در این مرکز در مجموع ۲۷۹ هزار قطعه ربع، نیم و تمام سکه به متقاضیان تخصیص داده شده است.

 

واردات شمش طلا در ۴ ماهه امسال به ۱۲ تن رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با بیان این مطلب گفت: میزان واردات شمش طلا در ۴ ماهه سال گذشته به میزان ۳ تن و ۳۶ کیلوگرم و به ارزش ۱۹۷ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: ۹۳ درصد از وزن واردات شمش طلا در سال جاری از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) انجام گرفته است.

رضوانی‌فر اظهار داشت: گمرکات باشماق، تبریز، مشهد، فرودگاه اصفهان، پیرانشهر و یزد از دیگر گمرکاتی بودند که در چهار ماهه سال جاری شمش طلا از این گمرکات وارد و ترخیص شده است.

شایان ذکر است، هیئت دولت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

 

 

منبع:

اقتصادصد

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]