قیمت جدید طلا و سکه در بازار | ربع سکه چند است؟
قیمت جدید طلا و سکه در بازار | ربع سکه چند است؟

امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۳، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران به قیمت ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

امروز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران به ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به مبلغ ۳ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به جدول زیر مراجعه کنید؛

محصول
نرخ

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی)
۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

سکه تمام طرح قدیم
۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

نیم سکه بهار آزادی
۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان 

ربع سکه بهار آزادی
۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان 

سکه یک گرمی
۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

طلای ۲۴ عیار
۴ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان 

طلای ۱۸ عیار
۳ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان 

 

پیش بینی قیمت طلا

 امروز بازار طلا و سکه در حالی شروع به کار می‌کند که روز گذشته قیمت‌ها پس از دو هفته افزایش، از سقف‌های هیجانی با کاهش فاصله گرفت. قیمت طلا و ارز که با شروع مرداد بر مدار صعود بودند؛ در چهارشنبه هفته قبل با خبر ترور اسماعیل هنیه در تهران وارد کانال‌های جدید شدند و به مسیر افزایش خود ادامه دادند. در این روزها خبر مهم برای بازار طلا و سکه پاسخ احتمالی ایران به این ترور و احتمال گسترش تنش در خاورمیانه است. به واسطه همین اخبار، در معاملات شبانه و پشت خطی، قیمت‌ها با افزایش به مرزهای مقاومت می‌رسند و در طول معاملات روزانه با تزریق بازارساز و خبر عدم پاسخ ایران دوباره از مرزهای مقاومت بالایی عقب می‌نشینند. 

اما اخبار داخلی هم این روزها نقل محافل فعالان بازار است و در روزهای اخیر گمانه زنی ها درباره اعضای کابینه پزشکیان و رئیس کل بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفته است. از این‌رو سه مسئله مهم برای بازار، انتخاب کابینه ، انتخاب رئیس کل بانک مرکزی و پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه است و تا زمانیکه این سه مسئله تعیین تکلیف نشود بازار با جو خبر و هیجان، دچار نوسان رفت و برگشتی خواهد بود.

قیمت سکه در روز یکشنبه در حوالی ۴۳ میلیون ۶۰۰ هزار تومان شروع به کار کرد و با کاهش بازار ارز همراهی کرد و رو به نزول بود. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه در لحظاتی از معاملات حتی به زیر کانال ۴۳ میلیون رفت اما در لحظات پایانی بازار دوباره با افزایش در ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. حباب سکه در معاملات روز گذشته در ۱۹ درصد ثابت ماند.

قیمت طلای آبشده با گپ منفی در پله هفتم کانال ۱۵ میلیون آغاز به کار کرد و با کاهش تا مرز حمایت ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان پایین آمد. به گزارش اقتصادنیوز،‌ بیشترین کاهش در بازار طلا و سکه در روز یکشنبه به ربع سکه و سکه یک گرمی تعلق گرفت. قیمت ربع سکه در روز گذشته با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و به واسطه این نزول، حباب ربع سکه نیز بر مدار کاهش بود و با افت سه درصدی به ۷۷ درصد رسید. قیمت سکه یک گرمی نیز در معاملات یکشنبه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی در هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. حباب این سکه نیز با کاهش چهار درصدی به ۶۶ درصد افتاد.

منبع:

باشگاه خبرنگاران جوان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]