قیمت طلا نزولی شد | پیش بینی درباره وضعیت جدید بازار
قیمت طلا نزولی شد | پیش بینی درباره وضعیت جدید بازار

امروز قیمت هر اونس طلا با کاهشی معادل ۰.۲۲ درصد به ۲۳۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافته است که این امر ناشی از افزایش شاخص دلار و بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده می‌باشد. با این حال، افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر مانع از افت شدید قیمت طلا می‌شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۲۹ درصدی به ۲۴۲۴ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالا رفته است.

بازارها ۷۰ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را ۵۰ واحد در ماه سپتامبر پایین بیاورد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در روز دوشنبه مخالفت خود با این ادعا را که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال در ماه ژوئیه نشان دهنده رکود اقتصاد است اعلام کردند، اما هشدار دادند پایین آمدن نرخ بهره برای جلوگیری از این اتفاق لازم است.

صندوق اسپایدر که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس برای طلا در دنیاست اعلام کرد دارایی‌های آن ۰.۳۷ درصد افزایش یافته و در روز سه‌شنبه به ۸۴۸.۰۶ تن رسیده است. این رقم قبلاً ۸۴۴.۹۰ اعلام شده بود.

از نظر ژئوپلوتیکی، آمریکا از ایران و رژیم صهیونیستی خواسته درگیری در خاورمیانه نباید تشدید شود. وزیر امور خارجه آمریکا در روز سه‌شنبه گفت پنتاگون هشدار داده حمله به نیروهای خود در منطقه را تحمل نخواهد کرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۱۹ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۲ درصدی ۹۱۸ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

پیش بینی قیمت طلا

بازار طلا و سکه امروز در حالی به استقبال معامله گران خواهد رفت که در روز دوشنبه تحت تاثیر عوامل سیاسی و اقتصادی با کاهش قیمت‌ها مواجه شد؛ روندی که به عقیده فعالان بازار ناشی از کاهش نقدینگی در بازار، تأثیرات نزولی قیمت درهم امارات،‌ رکود بازارهای جهانی و گپ منفی در آغاز معاملات بود.

قیمت سکه امامی که در ابتدای معاملات در سطح ۴۳ میلیون تومان قرار داشت؛ در ادامه روز با کاهش مواجه شد و به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت و در نهایت به ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. این کاهش در حالی رخ داد که ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی نیز افت شدیدی داشت. قیمت اونس طلا که با ۲۴۵۵ دلار آغاز به کار کرده بود، به سرعت کاهش یافت و به ۲۳۷۵ دلار رسید. البته اونس طلا در نیمه دوم معاملات روز دوشنبه به محدوده ۲۴۰۰ دلار بازگشت و کاهش قیمت را جبران کرد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، علت بازگشت اونس طلا به بالای ۲۴۰۰ دلار، کاهش شاخص دلار آمریکا در بازار فارکس بود. قیمت طلای آبشده نیز در این روز کاهشی بود و این فلز گرانبها با ۱۵ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان آغاز به کار کرد و در ادامه معاملات با دو پله کاهش به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]