پیش بینی قیمت طلا و دلار امروز ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ | منتظر انفجار حباب سکه باشیم؟
پیش بینی قیمت طلا و دلار امروز ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ | منتظر انفجار حباب سکه باشیم؟

در سومین هفته مرداد، قیمت دلار تنها بازدهی اندکی را تجربه کرد و نسبت به طلا افزایش قیمت داشت. انتظار بازیگران بازار ارز برای تصمیمات سیاسی و سیگنال‌های ارسال شده به بازارها، باعث شد تا معاملات دلار در هفته گذشته با رکود ناشی از گرمای تابستان همراه باشد و تحرک چندانی نداشته باشد. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اگر آرامش در بازارها ادامه یابد، دلار ممکن است به کف کریدور ششم کاهش یابد، اما بیشتر از این بعید به نظر می‌رسد! قیمت طلا و سکه در هفته سوم مرداد با بازدهی منفی به پایان رسید. این بازار تحت تأثیر کاهش قیمت اونس جهانی طلا قرار گرفت و از افزایش محدود دلار پیروی نکرد. در هفته‌های اخیر، تحولات سیاسی تأثیر زیادی بر بازارهای مالی داشته و معامله‌گران در انتظار روشن شدن تصمیمات سیاسی در هفته آینده هستند.

در هفته سوم مرداد، قیمت دلار در میان بازارهای مورد بررسی تنها دارایی بود که افزایش بازدهی محدودی را تجربه کرد. در نهایت، در آخرین معامله روز پنجشنبه، دلار در نیمه پایینی کانال اول از کریدور ششم به کار خود خاتمه داد.

در هفته سوم مرداد، قیمت طلا و سکه با کاهش جزئی و بازدهی منفی به پایان رسید. معامله‌گران بر این باورند که نوسانات کم بازار طلا تحت تأثیر انتظارات ناشی از تحولات خاورمیانه و حملات تروریستی اسرائیل در تهران قرار دارد. آنها معتقدند که فعالان بازارهای مالی نسبت به هر نوع معامله‌ای احتیاط می‌کنند و تمایلی به پذیرش ریسک در دارایی‌های خود ندارند. کارشناسان اقتصادی در هفته پایانی مرداد به اخبار و تصمیمات سیاسی توجه دارند و بر این عقیده‌اند که نوسانات دلار عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت در بازار طلا خواهد بود.

اونس جهانی طلا ۲۰ دلار گران شد

گفتنی است هفته گذشته اونس جهانی طلا افت ۳۶ دلاری داشت و بازار طلا در داخل نیز از این روند کاهشی تبعیت کرد. در روزهای پایانی هفته و بسته بودن بازارهای داخلی اونس جهانی طلا افزایشی شد. در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی روی رقم ۲۴۲۵ دلاری قرار گرفته و نسبت به روز پنجشنبه افزایش ۲۰ دلاری دارد.

اونس جهانی نقره با رقم ۲۷ دلار و ۴۵ سنتی در حال معامله است و کاهش هفت سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۷۰ تومانی عرضه شد و افت ۱۶۰ تومانی داشت.

سکه امامی در کانال ۴۲ میلیونی بسته شد

قیمت سکه امامی در آخرین روز هفته با رشد ۵۰ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۹۷۰ تومانی معامله شد. قیمت سکه‌ بهار با کاهش ۲۰ هزار تومانی روی رقم ۳۸ میلیون و ۴۸۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر قیمت معامله شدند. این قطعات به ترتیب با رقم  ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی و هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ایستادند.

حباب سکه افزایشی شد

قیمت طلا در آخرین روز هفته کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۵۰ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۴۲۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۳ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۶۱ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۱۳ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۳۲ هزار تومان، سکه بهار ۴۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ هزار تومان، ربع سکه پنج هزار تومان و سکه گرمی  سه هزار تومان رشد داشت.

پیش بینی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی با وجود جو انتظاری اخبار، هر گونه پیش‌بینی را نشدنی می‌دانند. آنها معتقدند اخبار مثبت و منفی می‌تواند دلار را با خود همراه کند و نهایتا اسکناس آمریکایی در روند نزولی بیش از کریدور ششم افت نخواهد داشت. تحلیلگران بازار ارز، سقوط دلار و برگشت به کریدور پنجم را مستلزم اخبار و سیگنال‌های مثبت و قوی می‌دانند.

کارشناسان بر این باورند که تا سمت و سوی تصمیم ایران برای اقدام علیه اسرائیل به روشنی مشخص نشود، قیمت دلار روند نخواهد گرفت.

تتر ۶۰ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز پنجشنبه در سطح ۱۶ هزار و ۶۶۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر روز جمعه ۱۹ مرداد در سطح ۶۰ هزار و ۷۵۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۷ هزار و ۹۲۰ تومانی معامله شد و رشد ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۶ هزار و ۷۵۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است از روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۴۹۶ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۴۹۲ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

 

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]