نامه سرگشاده کارگران و بازنشستگان به آقای رئیس‌ جمهور
نامه سرگشاده کارگران و بازنشستگان به آقای رئیس‌ جمهور

فعالان حوزه کارگری و بازنشستگی نامه‌ای به پزشکیان ارسال کردند و در آن به تحقق وعده‌هایشان اشاره کردند.

۹۴۷ نفر از فعالان حوزه‌های کارگری، کارفرمایی، تعاون و بازنشستگی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتند: کارگران، بازنشستگان، کارفرمایان، تعاونگران و اقشار محروم به “شما” رأی دادند، نه به “مشاوران شما” که اکنون اختیار کامل در انتخاب کابینه دارند! ما از شما درخواست می‌کنیم به وعده‌های خود وفادار بمانید و به تعهدات خود نسبت به کارگران عمل کنید.

در متن این نامه که به امضای ۹۴۷ فعال کارگری، کارفرمایی، تعاون و بازنشستگی رسیده، آمده است:

«پس از دیدار بازنشستگان کارگری با جنابعالی در روز تاسوعای حسینی و تأکید جنابعالی در خصوص معرفی فردی آگاه و عالم از طبقه کارگر برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اتکا به وعده‌ شما امیدوار شدیم که کارگری از جنس محرومین و طبقه مستضعفین انتخاب می گردد که شناخت کامل و دقیق از وزارت خانه دارد و با روحیه و رویّه ضد فساد و مجهز به عقبه اجتماعی وسیع که تضمین کننده آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حیات خلوت هیچ جریان سیاسی کشور نشود و با اعتقاد به محافظت از حق الناس در مسند این وزارتخانه قرار می گیرد.

اما با شگفتی مشاهده می کنیم که گویا در این دولت نیز لابی ثروت و قدرت این بار هم اجازه نخواهد داد طبقه محرومین سهمی از اراده کشور داشته باشند. زد و بندها و معاملات گسترده و صحنه آرایی های سیاسی، رسانه ای عجیبی باعث شده است که برادر ارزشی مان آقای علیرضا محجوب که می‌تواند نماد حرکت به سمت تحقق عدالت در این وزارت خانه باشد، در ترکیب نهایی مورد تأیید شورای راهبری قرار نگیرد.

آقای پزشکیان!

کارگران، بازنشستگان، کارفرمایان، تعاونگران و محرومین به “شما” رأی دادند نه به “مشاورین شما” که امروز اختیار تام در تعیین کابینه دارند!

میدانیم که هنوز فرصت هست…

ما از شما می‌خواهیم به وعده خود پایبند باشید و به قول و وعده خود به کارگران عمل کنید.

مگر مدام تکرار نکردید که  ذِمَّتى بما اقول رهینةٌ و انا به زَعیم.

بدانید که ما با درک شرایط سخت و پیچیده امروز و فشارهای سنگین اقتصادی، علیرضا محجوب را متقاعد به حضور کردیم و باور داریم او اصلح ترین فرد برای اداره این وزارتخانه با مخاطب چند ده میلیون نفر خواهد بود وگرنه مطمئن باشید فرصت سوزی برای خدمت به مردم اتفاق خواهد افتاد.

منتظریم که به اولین و مهمترین وعده تان به کارگران و بازنشستگان عمل کنید.»

دیدار رئیس جمهور منتخب با نمایندگان کارگران و بازنشستگان

چندی پیش مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب در نشستی با  اعضای جامعه کارگری و اعضای کانون‌های بازنشستگی به بحث و گفتگو با آنها پرداخت.

در این نشست تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری و کانون‌های بازنشستگی به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب هم در این نشست از جامعه کارگری درخواست کرد تا پیشنهاد خود برای گزینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مطرح کنند و خطاب به آنها گفت: شما پیشنهادات‌ خود را بدهید و براساس آن شاخص‌ها تلاش خواهیم کرد تا فردی با مشخصاتی که هم از طبقه کارگر باشد و همچنین عالم، آگاه و توانمند باشد را انتخاب کنیم زیرا صرف اینکه یک نفر از یک گروه یا جناحی است مشکل ما را حل نمی‌کند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت همگرایی و اتحاد برای برطرف کردن موانع تولید بیان کرد: نباید کاری کنیم که ما با هم دعوا کنیم؛ بالاخره الان گرفتاریم و کارگران و بازنشستگان حق و حقوقی دارید که باید داده شود و از این طرف نیز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف گردد.

منبع:

عرشه آنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]