پیش‌ بینی قیمت طلا و دلار ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ | آماده‌ باش بازار برای انتقام سخت!
پیش‌ بینی قیمت طلا و دلار ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ | آماده‌ باش بازار برای انتقام سخت!

معامله‌گران با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بازار طلا، روند تقاضا را مشابه روزهای گذشته توصیف کردند و افزایش قیمت دلار را عامل اصلی رشد قیمت در این بازار می‌دانند. به نظر آنها، نوسانات قیمت در بازار طلا به قیمت دلار و تحولات سیاسی وابسته است. آنها بر این باورند که برای هرگونه پیش‌بینی در این بازار، باید به تغییرات قیمت دلار توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در سومین روز هفته، قیمت طلا و سکه با افزایش در تمامی قطعات و وزن‌ها آغاز شد. در روز دوشنبه، سکه امامی بیش از ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به کانال ۴۲ میلیون تومانی وارد شد. این روند صعودی به دنبال افزایش قیمت دلار به کریدور ششم و رشد بیش از ۱۲ دلاری اونس جهانی طلا اتفاق افتاد.

معامله‌گران با اشاره به افزایش قیمت‌ در بازار طلا، روند تقاضا را همانند روزهای گذشته عنوان کردند و افزایش قیمت دلار را اهرم اصلی رشد قیمت در این بازار می‌دانند. به اعتقاد آنها تحرکات قیمت در بازار طلا به قیمت دلار و رخدادهای سیاسی گره خورده است. آنها معتقدند برای هرگونه پیش‌بینی در این بازار باید چشم به نوسانات قیمت دلار داشته باشیم.

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۴۴۴ دلاری ایستاده و افزایش ۱۳ دلاری دارد. قیمت اونس جهانی نقره با رشد ۲۹ سنتی روی رقم ۲۷ دلار و ۷۵ دلاری در حال معامله است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومانی عرضه شد و رشد هزار و ۷۰ تومانی دارد.

قیمت سکه امامی در سومین روز هفته با رشد ۶۰۵ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۱۸۵ تومانی معامله شد. قیمت سکه‌ بهار با رشد ۱۹۵ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۸۸۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌ سکه و ربع سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی به کانال بالاتر برگشتند. این قطعات به‌ترتیب با رقم‌های ۲۳ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان معامله شدند. سکه گرمی برخلاف سایر قطعات سکه کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و در کف کانال هفت میلیون تومانی معامله شد.

قیمت طلا در سومین روز هفته با رشد قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۵۱ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۶۴ هزار و ۲۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۲ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۸۵ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه غیر از رشد ۱۰۳ هزار تومانی سکه امامی در سایر قطعات کاهش داشت. حباب سکه بهار ۳۰۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۱۷ هزار تومان، ربع سکه ۸۴ هزار تومان و سکه گرمی  ۱۶۶ هزار تومان کاهش یافت.

قیمت دلار روز دوشنبه با افزایش ارزش بازگشایی شد. این اسکناس مسیر رفته روز یکشنبه را برگشت و در پله‌های ابتدایی کریدور ششم معامله شد.

معامله‌گران روند افزایشی قیمت دلار را متاثر از رشد تقاضا می‌دانند. آنها افزایش‌های ۵۰۰ تا دو تا سه هزار تومانی را روند نمی‌دانند و معتقدند بازارها همچنان انتظاری است.

برخی معامله‌گران افزایش‌های پلکانی دلار را شروع حرکت بزرگ اسکناس آمریکایی به سمت سقف قیمت توصیف می‌کنند. آنها معتقدند با نزدیکی به شهریور ریتم تقاضا صعودی می‌شود و همین موضوع یکی از اهرم‌های رشد قیمت دلار خواهد بود.

تحلیلگران بازار ارز کف کریدور ششم را منطقه حمایت فعلی قیمت دلار می‌دانند و نیمه کانال ابتدایی کریدور ششم را سقف مقاومت این اسکناس در نظر می‌گیرند.

پیش بینی قیمت دلار

روز دوشنبه اخباری مبنی بر اعلام آماده‌ باش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی منتشر شد. در این اخبار تاکید شد ایران آماده حمله گسترده به سرزمین‌های اشغالی شده است. از سوی دیگر نخست‌وزیر انگلیس، رئیس‌جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان روز دوشنبه بیانیه مشترکی درباره تحولات در منطقه غرب آسیا منتشر کردند. این سه کشور بدون اشاره به آتش‌افروزی‌ها و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه غرب آسیا، از «از ایران و متحدانش» خواستند از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند خودداری کنند.

به نظر می‌رسد این اخبار احتمال وقوع تنش در منطقه خاورمیانه را بالا برده و افزایش انتظارات تورمی روند تقاضا در بازار ارز را صعودی کرده است.

قیمت درهم روز دوشنبه با رشد ۱۰۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۳۶۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر در سومین روز هفته در سطح ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومانی ایستاد و رشد ۴۵۰ تومانی داشت.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۶ هزار و ۶۹۰ تومانی معامله شد و رشد ۵۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۶۷۰ تومانی ایستاد و افزایش ۵۰۰ تومانی پیدا کرد.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۷۳۳ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۷۰۹ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

منبع:

تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]