قیمت دلار در بازار ایران ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ + جدول نرخ انواع ارز
قیمت دلار در بازار ایران ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ + جدول نرخ انواع ارز

قیمت انواع ارز در تاریخ ۲۵ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در حالی اعلام شد که نسبت به روز قبل با تغییرات کمی همراه بود.

آخرین قیمت دلار، یورو و سایر ارزها در بیست و پنجم مرداد ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

 

قیمت ارز
قیمت (ریال)

دلار
۴۸۶,۰۷۸

دلار (نیما)
۲۸۵,۰۰۰

یورو
۵۳۱,۰۰۵

دلار (حواله)
۴۴۵,۹۴۳

درهم
۱۳۱,۳۴۷

یورو (حواله)
۴۷۸,۸۱۷

درهم (حواله)
۱۲۰,۵۰۲

کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به معرفی کابینه دولت چهاردهم در روزهای اخیر قیمت دلار در کوتاه‌مدت در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت. آنها کف قیمت دلار را نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم و سقف قیمت این اسکناس را کانال ابتدایی کریدور ششم می‌دانند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت دلار در بلندمدت صعودی است. آنها به موضوع نرخ اوراق ۳۰ درصدی در دولت گذشته اشاره می‌کنند که نتوانست منجر به کاهش قیمت دلار شود. به نظر می‌رسد این اوراق نه‌تنها نتوانست رشد قیمت دلار را مهار کند بله منجر به روند صعودی اسکناس آمریکایی هم شد و پیامد رکود بنگاه‌های تولیدی را نیز به همراه داشت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار طی دو تا سه هفته آینده در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت اما روند بلند‌مدت دلار قطعاً صعودی و رو به بالاست.

به نظر می‌رسد از اثر ریسک‌های سیستماتیک در بازارهای مالی تا حدودی کاسته شده و آنچه باعث تحرک نرخ دلار و بازارهای مالی در شرایط فعلی می‌شود نرخ بهره است. فعالان اقتصادی امیدوارند موضوع نرخ بهره با روی کار آمدن دولت جدید و تکمیل کابینه دولت چهاردهم وضوح بیشتری پیدا کند. به نظر می‌رسد اگر بنا باشد روند دولت سیزدهم در موضوع سیاست‌های پولی و مالی ادامه‌ یابد، شاهد نابودی اکثر بنگاه‌های اقتصادی و تداوم مشکلات اقتصادی خواهیم بود.

 

منبع:

تحلیل بازار

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]