آخرین جزئیات درباره دریافت ارز اربعین | زائران بخوانند
آخرین جزئیات درباره دریافت ارز اربعین | زائران بخوانند

زائرانی که ارز اربعین را دریافت کرده‌اند، برای دریافت ارز مسافرتی با مشکلی مواجه نخواهند شد. به عبارت دیگر، زائران مسافر هوایی نیز می‌توانند از طریق شعب منتخب بانک‌های عامل ۲۰۰ هزار دینار دریافت کنند و همچنین ۵۰۰ دلار را در فرودگاه امام خمینی (ع) دریافت نمایند.

با شروع سفر زائران اربعین به عراق، در روزهای اخیر تقاضا برای خرید ارز اربعین و ارز مسافرتی نیز افزایش یافته است.

زائران اربعین که به صورت هوایی قصد سفر به عراق را دارند می توانند علاوه بر ۲۰۰ هزار دینار ارز اربعین، ۵۰۰ دلار هم ارز مسافرتی را بعد از ثبت نام در بله از شعب و دستگاه های خودپرداز مستقر در فرودگاه امام خمینی هم دریافت کنند.

رییس شعبه فرودگاه امام خمینی (ره) بانک ملی در همین ارتباط می گوید: در سال جاری تعداد دستگاه‌های خود پرداز برای دریافت ارز مسافرتی در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) را ۵ برابر افزایش داده ایم.

او تأکید دارد: جهت افزایش سرعت پرداخت ارز مسافرتی در ترمینال شماره یک که ۲۴ ساعته است در هر شیفت دو نیروی انسانی کنار کانترها مستقر کرده ایم تا زائران محترم معطل نشوند.

به گفته این مقام مسئول، زائرانی که ارز اربعین را دریافت کرده اند مشکلی برای دریافت ارز مسافرتی ندارند؛ یعنی زائران مسافر هوایی هم می‌توانند از طریق شعب منتخب بانک‌های عامل ۲۰۰هزار دینار بگیرند و هم این که ۵۰۰ دلار را در فرودگاه امام‌خمینی (ع) دریافت کنند.

گفتنی است، طبق بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی، ارز مسافرتی در سفر هوایی به کشورهای نیازمند دریافت ویزا  ۵۰۰ یورو و ارز مسافرتی در سفر هوایی به کشورهای بدون نیاز به دریافت ویزا ۳۰۰ یورو است. این مبلغ تنها یک بار در سال به افراد تعلق می‌گیرد.

خطر بیخ گوش مسافران اربعین

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام از استقرار موج گرمای هوا در این استان برای روزهای پایانی هفته جاری خبر داد و از زائران اربعین خواست در ساعات خنک هوا پیاده‌روی کنند.

احسان احمدی نژاد اظهار کرد: جبهه هوای گرم از روز پنجشنبه وارد استان می شود و تا اوایل هفته جاری تداوم خواهد یافت.

وی افزود: در این مدت دمای هوای مناطق گرمسیر به ۵۰ درجه سانتیگراد و مناطق سردسیر هم به ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

احمدی نژاد یادآور شد: باتوجه به اینکه موج گرما بر عراق نیز حاکم می شود از زائران خواست به منظور جلوگیری از گرمازدگی توصیه های هواشناسی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: دمای هوای شهرهای نجف و کربلا نزدیک به دمای شهر گرمسیری مهران است و زائران در شهرستان مهران و در طول مسیر پیاده روی مسیرهای مهران تا کربلا و نجف در عراق از زیر سایبان های تعبیه شده طول مسیر تردد کنند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام بیان کرد: پیاده روی در ساعات اوج گرما و زیر نور مستقیم خورشید انجام نشود و در مدت پیاده روی از نوشیدنی های خنک جهت جلوگیری از گرمازدگی بنوشند.

استقرار سه روز یا بیشتر از سه روز گرمای هوا که برای مناطق سردسیر و کوهستانی بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد و در نقاط گرمسیری بیشتر از ۴۸ درجه سانتیگراد باشد، موج گرما نامیده می‌شود.

استان ایلام و مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور در ایام اربعین است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

 

منبع:

تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]