طلای دست دوم گران شد | در بازار امروز ۲۷ مرداد ماه چه گذشت؟
طلای دست دوم گران شد | در بازار امروز ۲۷ مرداد ماه چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

در بازار امروز، بورس با صعود ۷ هزار واحدی همراه شد. همچنین، قیمت دلار در بازار مبادله‌ای با افزایش مواجه شد، اما سکه در بازار طلا بدون تغییر ماند.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

بازگشت امیدوار کننده رنگ سبز به بورس

در تاریخ ۲۷ مرداد، بعد از چند هفته التهاب در معاملات بورس، بازار بورس شاهد افزایش خوبی در شاخص کل و قیمت سهام بود. این رشد باعث شد که بسیاری از نمادهای سهام در صفحه نمایش بورس به رنگ سبز درآیند.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۷ هزار واحدی رسید.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد خوبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایشی شد تا با رشد ۲۳۱۰ واحدی به ۶۳۵ هزار و ۴۵۷ واحدی رضایت دهد.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، فزر، زاگرس، حسینا، ارفع، خدیزل و فصبا هستند.

قیمت دلار و یورو شنبه ۲۷ مرداد

در معاملات امروز (شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل، به‌نرخ ۴۹ هزار و ۶۱ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۵ هزار و ۹۳ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۵۳ هزار و ۹۴۸ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۹ هزار و ۵۸۵ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۳ هزار و ۳۵۹ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۲ هزار و ۲۷۸ تومان است.

قیمت یکصد دینار عراق هم امروز در مرکز مبادله ۳۶، ۷۱۴ ریال است. زائران اربعین برای خرید ۲۰۰ هزار دینار باید حدود ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

امروز در بازار قیمت‌ سکه امامی در مقایسه با روز پیش ثبات را در پیش گرفت.

قیمت سکه امامی به ۴۱,۳۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و سیصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی

قیمت (تومان)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۴۱,۳۰۰,۰۰۰
۰.۰۰
۰
۱۱:۲۷

۴۱,۳۰۰,۰۰۰
۱۵۰,۰۰۰
۰.۳۶
۲ روز پیش

۴۱,۱۵۰,۰۰۰
-۳۵۰,۰۰۰.۰۰
-۰.۸۶
۳ روز پیش

نیم سکه، امروز به ۲۲,۵۰۰,۰۰۰ (بیست و دو میلیون و پانصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر نیم سکه

قیمت (تومان)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۲۲,۵۰۰,۰۰۰
-۵۰,۰۰۰.۰۰
-۰.۲۳
۱۱:۲۷

۲۲,۵۵۰,۰۰۰
-۵۰,۰۰۰.۰۰
-۰.۲۳
۲ روز پیش

۲۲,۶۰۰,۰۰۰
-۳۰۰,۰۰۰.۰۰
-۱.۳۳

۳ روز پیش

 

همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۳۴ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۴,۵۰۰,۰۰۰ (چهارده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۶,۹۰۰,۰۰۰ (شش میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

امروز قیمت هر مثقال طلا ۱۵ میلیون تومان، قیمت طلای ۲۴ عیار در هر گرم ۴ میلیون و ۶۲۲ هزار تومان و قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در بازار آزاد قیمت طلای دست دوم هر گرم ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. قیمت هر گرم نقره نیز ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می رسد.

قیمت روز خودرو ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

با توجه به تعطیلی بازار خودرو طی دو روز گذشته، در ساعات آغازین آخرین هفته مرداد، تغییری در قیمت‌ها مشاهده نمی‌شود. اما با بازگشت معامله‌گران به بازار، انتظار می‌رود که از ساعات آینده نوسانات بازار آغاز شود.

قیمت خودرو‌ در بازار داخلی

قیمت خودرو‌های مونتاژی

بازار ارز دیجیتال در بلا تکلیفی به سر می برد

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷مرداد ۱۴۰۳ نیز نسب به هفته گذشته کار خود را با نوسانات آغاز کرده است. به طوری که نیم از ده ارز دیجیتال برتر بازار رمز ارزها کاهشی و باقی با اندکی رشد به کار خود ادامه داه اند. بیت کوین که در اواخر همفته گذشته به ۶۰ هزار دلار هم رسید با اندکی کاهش مجددا روی ۵۹ هزار دلار ایشتاد. این ارز دیجیتال  با افزایش ۱.۰۱ درصدی به حدود قیمت ۵۹,۲۳۳.۴۷ هزار دلار رسیده است . بسیاری از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال بر این امید هستند که بیت کوین رکورد خود را می شکند و به بالای ۹۰ هزار دلار صعود می کند .در کل روند بازار ارز دیجیتال امروز متعادل است در بین ارزهای دیجیتال ۲ رمز ارز سولانا و تون کوین بیشترین کاهش قیمت را برای به ثبت رسانده اند . کاهش قیمت سولانا ۳ و تون کوین حدود ۲ درصد بوده است.

امروز بیت کوین با نرخ ۵۹,۲۳۳.۴۷ هزار دلار (۳,۴۶۴,۱۱۲,۰۲۶  تومان) با ۲.۰۳ درصد  افزایش قیمت نیز معامله می‌شود. و بازار نسبت به روز  گذشته کار خود را به با نوسانات روبه رشد نیز آغاز کرده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]