سکه در بازار طلا می تازد
سکه در بازار طلا می تازد

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

در بازار امروز بورس، شاخص کل با افزایش ۳ هزار واحدی همراه شد. قیمت دلار در بازار مبادله‌ای ثابت ماند، اما قیمت طلا و سکه به مسیر صعودی خود ادامه داد.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

بورس در مسیر صعود

معاملات بورس در ۲۹ مرداد، در چندمین روز متوالی شاهد صعود نسبی در شاخص کل و قیمت سهام بود. این رشد باعث شد که بسیاری از نمادهای سهام در صفحه نمایش بورس به رنگ سبز درآیند.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۳ هزار واحدی رسید.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد خوبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایشی شد تا با رشد ۷۵۱ واحدی به ۷۵۱ هزار و ۵۸۲ واحدی رضایت دهد.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز کگهر، فصبا، حسینا، خاور، فزر، سامان و شاوان هستند.

قیمت جدید طلا بعد از شلوغی دیروز بازار

در حال حاضر در بازار آزاد، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۵۶۳ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می‌باشد.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۵ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۵۰۳ دلار است.

قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ تا این لحظه قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به نرخ ۴۹ هزار و ۹۵ تومان و حواله دلار نیز به ۴۵ هزار و ۱۶۶ تومان رسید.

قابل ذکر است که نرخ تتر امروز تا این لحظه ۵۷ هزار و ۹۸۱ تومان است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز به ۵۴ هزار و ۴۰ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۹ هزار و ۷۱۴ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز به قیمت ۱۳ هزار و ۳۶۸ تومان ارزش‌ گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۲ هزار و ۲۹۸ تومان و قیمت ۱۰۰ دینار عراق ۳ هزار و ۶۷۱ تومان است.

قیمت خودرو امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

بر اساس داده‌های اعلامی، روند قیمتی بازار خودرو در اکثر محصولات نزولی بوده و این کاهش قیمتی از یک میلیون تومان تا ۸۰ میلیون تومان در بین محصولات قابل رویت است.

با ادامه کاهش نرخ دلار و به تبعیت از آن، تمامی محصولات داخلی و مونتاژی نیز قیمت‌های نزولی را گزارش می‌کنند. اما تعدادی از محصولات متوقف شده و به اغما رفته‌اند.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های خارجی

بیت کوین سقوط کرد

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۹مرداد ۱۴۰۳ نیز نسب به روز گذشته کار خود را با نوسانات  اندکی آغاز کرده است. به طوری که بازار رمز ارزها امروز با مقداری کاهش قیمت مواجه بودند. بیت کوین که در اواخر هفته گذشته به ۶۰ هزار دلار هم رسید با اندکی کاهش مجددا روی ۵۹ هزار دلار ایستاد. این ارز دیجیتال  با کاهش ۱/۳۹ درصدی به حدود قیمت ۵۸,۷۷۴.۲۸ هزار دلار رسیده است.

امروز بیت کوین با نرخ ۵۸,۷۷۴.۲۸  هزار دلار (۳,۳۸۳,۵۱۶,۱۷۰ تومان) با ۳۹/۱ درصد  افزایش قیمت نیز معامله می‌شود. و بازار نسبت به روز  گذشته کار خود را به با نوسانات روبه رشد نیز آغاز کرده است . هم اکنون ارزش کل بازار بیت کوین ۱,۱۵۹,۵۸۱,۳۳۳,۷۸۵.۷۳ هزار دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته این ارز دیجیتال ۱۹,۴۴۸,۳۱۴,۹۷۵.۳۸ هزار دلار بود. بیت کوین  در این روز ها نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشته است و همان طور هم که گفته شده به زیر ۵۰ هزار دلار نیز رسید که افت بسیار بدی را نیز تجربه کرده است . قابل ذکر است که بیت کویت به رقم ۷۳ هزار دلار هم نیز رسید و رکورد صعود های خودرا نیز شکسته بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]