طب سوزنی در منزل یک تکنیک درمانی چینی است که همان طور که مطلع هستید، در این شیوه درمانی از سوزن های ریز و باریکی برای فرو دادن به قسمت های مختلف بدن بیماران استفاده می کنند و این متد در درمان بسیاری از بیماری ها نقش موثری ایفا می کند.

طب سوزنی در منزل یک تکنیک درمانی چینی است که همان طور که مطلع هستید، در این شیوه درمانی از سوزن های ریز و باریکی برای فرو دادن به قسمت های مختلف بدن بیماران استفاده می کنند و این متد در درمان بسیاری از بیماری ها نقش موثری ایفا می کند.

چند سالی است که این شیوه در ایران برای درمان بسیاری از بیماری ها به کار گرفته می شود و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شیوع بیماری های واگیردار طب سوزنی توسط افراد متخصص در منزل برای افراد صورت می پذیرد؛ اگر خواهان این هستید که درباره این روش درمانی و نحوه انجام آن در محل بیشتر بدانید، حتمای مقاله زیر را تا آخر بخوانید.

طب سوزنی چیست؟

همان طور که در مقدمه هم به این موضوع اشاره کردیم، طب سوزنی یکی از شیوه های درمانی موثر کشور چین است که امروزه با توجه به اثرگذاری بسیار قوی ای که دارد در بسیاری از کشورها از جمله ایران به جهت جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید این سوال در ذهن تان شکل بگیرد که به چه طریق سوزن های کوچک قادر هستند که بسیاری از بیماری ها را درمان یا از آن ها پیشگیری به عمل آورند؟ در جواب به این پرسش باید به شما بگوییم که چینی ها معتقد هستند عبور و مرور انرژی به داخل و خارج از بدن به وسیله کانال هایی ارتباطی امکان پذیر است حالا در شرایطی که این کانال ها بسته شوند انرژی دیگر قادر به رفت و آمد نیست و بیماری های مختلف شکل می گیرند که برای آن که بتوان این کانال های ارتباطی را از حالت انسداد خارج کرد با فروکردن این سوزن ها در قسمت های مختلفی از بدن راه ورود و خروج انرژی به بهترین شکل باز می شود و بیماری ها درمان می شوند یا از آن ها می توان جلوگیری به عمل آورد.

مراحل انجام طب سوزنی در منزل

همان طور که گفتیم، امروزه به علت شیوع بیماری های واگیردار و مسری و پیشرفت تکنولوژی بسیاری از افراد تمایل دارند که کارهای درمانی خود به ویژه طب سوزنی را در منزل خود به انجام برسانند و وقت خود را بیهوده در صف های طویل نوبت دهی کلینیک ها به هدر ندهند.

حالا مراحل انجام طب سوزنی در منزل چگونه است؟ آیا شما در این باره چیزی می دانید؟ در ابتدا شما باید با شرکت هایی که در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل مشغول به فعالیت هستند تماس بگیرید و از آن ها بخواهید تا متخصصان طب سوزنی خود را به منزل شما اعزام کنند.

پس از انجام مشاوره رایگان در زمینه طب سوزنی و گفتن نکات مربوطه کارشناسان، متخصصان به منزل شما فرستاده می شوند و طب سوزنی در خانه به وسیله مراحل زیر صورت می گیرد.

  1. پس از آن که پزشک متخصص طب سوزنی به خانه شما آمد به طور کامل معاینه تان می کند تا از وضعیت سلامت جسمانی شما مطلع شود.
  2. پس از بررسی های لازمه پزشک از شما می خواهد که به پشت، شکم یا پهلو دراز بکشید ودر آرامش کامل باشید.
  3. بعد از آن که دراز کشیدید دکتر سوزن هایی را در نقاط مختلفی از بدن که از قبل تشخیص داده با دقت و ظرافت خاصی وارد می کند؛ باید بدانید که با وارد شدن هر سوزن درد کمی احساس می کنید ولی آنقدرها که فکر می کنید آزار دهنده نمی باشد.
  4. پزشک سوزن ها را به مدت ۵ تا ۳۰ دقیق در جای خود باقی می گذارد و پس از گذشت این زمان ها آن ها را از بدن خارج می کند.

حالا که با مراحل انجام طب سوزنی در منزل آشنا شدید شاید این سوال در ذهن شما هم شکل بگیرد که چند جلسه طب سوزنی لازم است تا بیمار به طور کامل بهبود یابد یا دردهای وی به حداقل برسند؟ پاسخی که برای این پرسش در نظر گرفته ایم این است که طب سوزنی با توجه به نوع بیماری بین ۱۰ تا ۱۵ جلسه برای بیماران انجام می شود و فاصله زمانی بین هر جلسه ۲ تا ۳ هفته یکبار می باشد.

طب سوزنی در منزل

مزایا و معایب استفاده از طب سوزنی در منزل

طب سوزنی نیز مانند هر تکنیک درمانی دیگری هم دارای مزایا و هم معایبی می باشد که در این قسمت شما را به طور کامل با فواید و عوارض این متد درمانی آشنا خواهیم کرد.

  • طب سوزنی به جهت کاهش درد به جای مصرف انواع مختلف داروهای تسکین دهنده درد استفاده می شود و اثرگذاری فوق قوی ای هم دارد.
  • بسیاری از اشخاص وجود دارند که بدنشان اصلا به مصرف داروهای مسکن جواب نمی دهد که طب سوزنی چاره کار این افراد خواهد بود و دردهایشان را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.
  • جالب است بدانید از طب سوزنی برای بیهوش کردن هم استفاده می کنند و در مواقعی آن را به کار می گیرند که بیماران بدنشان به داروی بیهوشی حساسیت نشان می دهد.
  • این طب جریان انرژی در بدن را افزایش می دهد و بدن را به حالت طبیعی باز می گرداند.
  • افرادی که شیمی درمانی انجام می دهند پس از آن دچار حالت تهوع و استفراغ می شوند که برای رفع این عارضه ها می توانند از طب سوزنی با اثرگذاری بالا استفاده کنند.
  • با طب سوزنی و فروکردن سوزن ها در نواحی مختلف بدن خون بهتر در جریان می افتد.
  • یکی از مهم ترین عیب هایی که طب سوزنی در منزل دارد این است که احتمال شکستن سوزن و زخم شدن بدن زیاد می باشد.
  • التهاب، عفونت و خونریزی زیاد در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون از دیگر معایب طب سوزنی در منزل به شمار می آیند.

طب سوزنی در منزل

سخن پایان

حالا که با طب سوزنی در منزل آشنا شدید و دانستید که این روش درمانی چگونه در خانه انجام می پذیرد و چه عوارض و فوایدی دارد؛ در صورتی که قصد دارید از طب سوزنی یا فیزیوتراپی در منزل برای درمان بیماری های خود در منزل استفاده کنید کلینیک آرین طب بهترین مرکزی است که شما از متخصصان طب سوزنی این مجموعه می توانید کمک بگیرید و به درمان بیماری های خود در خانه بپردازید.

جهت ارتباط با کلینیک آرین طب لازم است که با شماره تلفن های موجود در صفحه تماس برقرار کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]