قیمت سکه روند صعودی خود را حفظ کرد | در بازار امروز ۳۱ مرداد چه گذشت؟
قیمت سکه روند صعودی خود را حفظ کرد | در بازار امروز ۳۱ مرداد چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

امروز بازار بورس با رشد جزئی مواجه شد. همچنین دلار در بازار مبادله‌ای با کاهش قیمت همراه بود، اما سکه طرح جدید با افزایش قیمت به رقم ۴۲ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان فروخته شد.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

رشد کم جان در معاملات بورس

در تاریخ ۳۱ مرداد، پس از چند روز متوالی کاهش، بازار بورس شاهد افزایش نسبی در شاخص کل و قیمت سهام بود. این رشد باعث شد که بسیاری از نمادهای سهام در صفحه نمایش بورس به رنگ سبز درآیند.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۲ هزار واحدی رسید.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد محدودی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهشی شد تا با رشد ۳۴۸ واحدی به ۶۳۹ هزار و ۲۹ واحدی رضایت دهد.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز کگهر، شاوان، ارفع، آریا، خاور، فصبا و فرابورس هستند.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه

در معاملات امروز (چهارشنبه ۳۱ مردادماه)، هر قطعه سکه طرح جدید با افزایش ۱۱۵ هزار تومانی به قیمت ۴۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین، قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز به طور جزئی افزایش یافت و به نرخ ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله گردید.

قیمت نیم سکه نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی همراه بود و نرخ به ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز به نرخ ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی نیز امروز به نرخ ۷ میلیون تومان رسید.

امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلای تهران به نرخ سه میلیون و ۵۷۴ هزار تومان معامله شد. قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی نیز در کانال ۲ هزار و ۵۰۶ دلار است.

قیمت دلار کاهشی شد

در معاملات امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل، به نرخ ۴۹ هزار و ۵۸ تومان و حواله دلار نیز به نرخ ۴۵ هزار و ۲۱۴ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۵۴ هزار و ۴۸۱ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۵۰ هزار و ۲۱۳ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۳ هزار و ۳۵۸ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۲ هزار و ۳۱۱ تومان است.

قیمت یکصد دینار عراق هم امروز در مرکز مبادله ۳۶،۷۱۴ ریال است. زائران اربعین برای خرید ۲۰۰ هزار دینار باید حدود ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

یخ بازار خودرو با دولت جدید باز نشده است

براساس این گزاش یکی از خودرو های مونتاژی چیزی حدود ۸۰ میلیون نیز ارزان تر از روز گذشته شده است. قیمت خودرو امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ روند مشخصی نداشته و افت‌وخیزهایی را که در طول هفته تجربه کرده امروز نیز ادامه داد.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های مونتاژی

بازار ارز دیجیتال به هم ریخت

بازار ارز دیجیتال امروز ۳۱  مرداد ۱۴۰۳ نیز نسب به روز گذشته کار خود را با نوسانات  کاهشی نیز آغاز کرده است. به طوری که بازار رمز ارزها امروز با کاهش قیمت مواجه بودند. بیت کوین که در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۰ هزار دلار هم رسید با اندکی کاهش مجددا روی ۵۹ هزار دلار ایستاد. امروز این ارز دیجیتال  با کاهش ۲.۸۳ درصدی به حدود قیمت ۵۹,۳۹۷.۷۸ هزار دلار رسیده است . بسیاری از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال بر این امید هستند که بیت کوین رکورد خود را می شکند و به بالای ۹۰ هزار دلار صعود می کند .در کل روند بازار ارز دیجیتال امروز روبه کاهش است و در بین ارزهای دیجیتال ۲ رمز ارز بیت کوین و اتریوم بیشترین کاهش قیمت را برای خود  به ثبت رسانده اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]