سکه خیال عقب نشینی ندارد | در بازار امروز ۳ شهریور ماه چه گذشت؟
سکه خیال عقب نشینی ندارد | در بازار امروز ۳ شهریور ماه چه گذشت؟

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۳ شهریور ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

در بازار امروز، بورس با رشد ۱۵ هزار واحدی، جان تازه‌ای گرفت.قیمت دلار نیز در کانال ۵۸ هزار تومان، نوسانات مختلفی را تجربه کرد.در همین حال، طلا و سکه در بازار با افزایش قیمت مواجه شدند.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

نمای بازار بورس امروز

در تاریخ ۳ شهریور، بازار بورس معاملات ماه جدید را با روند صعودی آغاز کرد. در این روز، بازار بورس شاهد افزایش نسبی در شاخص کل و قیمت سهام بود. این رشد موجب شد تا بسیاری از نمادهای سهام در صفحه نمای بورس به رنگ سبز نمایان شوند.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۸ هزار واحدی رسید.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایشی شد تا با رشد ۲۸۶۷ واحدی به ۶۴۱هزار و ۸۹۸ واحدی رضایت دهد.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز کگهر، آریا، فزر، ارفع، حسینا، مارون و فصبا هستند.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز 

در معاملات امروز (شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به قیمت ۴۹ هزار و ۹۷ تومان و حواله دلار نیز به قیمت ۴۵ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش می‌رسد.

طبق اعلام معامله گران دلار در بازار آزاد قیمت لحظه ای فروش دلار ۵۸ هزار و ۲۳۰ تومان اعلام شده است. لازم به ذکر است که دلار تحت تاثیر عوامل مختلفی در بازار دچار نوسان می شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۵۴ هزار و ۸۷۴ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۵۰ هزار و ۵۷۵ تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۳ هزار و ۳۶۸ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۲ هزار و ۳۲۱ تومان است.

قیمت یکصد دینار عراق هم امروز در مرکز مبادله ۳۶،۷۱۴ ریال است. زائران اربعین برای خرید ۲۰۰ هزار دینار باید حدود ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت طلا و سکه امروز شنبه صعودی شد

امروز بازار طلا و سکه با صعود نسبی در قیمت ها روبرو شده است. در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۹۰۰۰ تومان افزایش، ۱۵,۵۳۹,۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد و سی و نه هزار) تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلا امروز با افزایش ۰.۰۳ درصدی، از ۲,۵۱۱ (دو هزار و پانصد و یازده ) دلار به ۲,۵۱۲ (دو هزار و پانصد و دوازده ) دلار رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۲,۵۱۲
۱.۰۰
۰.۰۳
۱۰:۰۱

۲,۵۱۱
۱۱
۰.۴۳
روز قبل

۲,۵۰۰
-۴.۰۰
-۰.۱۶

۲ روز پیش

قیمت طلا افزایش یافت. در بازار امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به ۲ روز پیش، با ۶۷۰۰ تومان افزایش، ۳,۵۸۷,۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و هشتاد و هفت هزار و دویست ) تومان نرخ گذاری شد.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان)
مقدار تغییر
درصد تغییر
تاریخ

۳,۵۸۷,۲۰۰
۶,۷۰۰
۰.۱۸
۱۰:۰۱

۳,۵۸۰,۵۰۰
۱۱,۵۰۰
۰.۳۲
۲ روز پیش

۳,۵۶۹,۰۰۰
۴۳,۹۰۰
۱.۲۳
۳ روز پیش

در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸عیار نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۹۰۰۰ تومان افزایش، ۱۵,۵۳۹,۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد و سی و نه هزار) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت سکه امامی به ۴۲,۳۵۰,۰۰۰ (چهل و دو میلیون و سیصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر نرخ گذاری شد.

در بازار امروز نیم سکه نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر، ۲۳,۱۰۰,۰۰۰ (بیست و سه میلیون و یکصد هزار) تومان نرخ گذاری شد.

همچنین ربع سکه بدون تغییر  نسبت به ۲ روز پیش، ۱۵,۱۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان معامله شد.

در بازار امروز هر سکه گرمی نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر، ۷,۱۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و یکصد هزار) تومان نرخ گذاری شد.

قیمت روز بازار خودرو ۳ شهریور ۱۴۰۳

قیمت خودرو در روز شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل دو روز تعطیلی و عدم انجام معاملات، در تمامی محصولات ثابت مانده و هیچ تغییری نداشته است. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که در ساعات آینده نوساناتی در بازار ایجاد شود.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های مونتاژی

بازار ارز دیجیتال ۳ شهریور ۱۴۰۳

بازار ارز دیجیتال امروز ۳ شهریور ۱۴۰۳ نیز نسب به روز گذشته کار خود را با نوسانات  افزایشی شدیدی نیز آغاز کرده است. به طوری که بازار رمز ارزها امروز با افزایش قیمت مواجه بودند. بیت کوین که در ۲۴ ساعت گذشته به بالای ۶۰ هزار دلار رسید. اکنون با توجه بع روند صعودی که در پیش گرفته است  روی ۶۴ هزار دلار ایستاد. امروز این ارز دیجیتال  با کاهش ۵.۵۱ درصدی به حدود قیمت ۶۳,۹۸۳.۱۳ هزار دلار رسیده است . بسیاری از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال بر این امید هستند که بیت کوین رکورد خود را می شکند و به بالای ۹۰ هزار دلار صعود می کند .در کل روند بازار ارز دیجیتال امروز افزایشی است و در بین ارزهای دیجیتال ۳ رمز ارز سولانا، دوج کوین و اتریوم  بیشترین افزایش قیمت را به نام خود به ترتیب ۶.۱۸ ، ۵.۹۹ و ۴.۲۸ درصد به نام  ثبت کردند .

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]